70 miliona evra za moderni logistički centar na 57.000 kvadratnih metara u Lapovu
Kompanija Lidl Srbija zvanično je otvorila svoj drugi logistički centar u zemlji, koji će preuzeti snabdevanje dela prodavnica i obezbediti uslove za dalje širenje Lidl maloprodajne mreže. Novi, najmoderniji logistički centar u Lapovu se prostire na 57.000 kvadratnih metara, sa kapacitetom za skladištenje od 35.000 paleta robe u ambijentalnom i čak 5 temperaturnih režima, koji čuvaju svežinu i kvalitet proizvoda.
Svečanom otvaranju logističkog centra prisustvovali su predsednica Vlade Republike Srbije, Ana Brnabić, ministarka trgovine, turizma i telekomunikacija, Tatjana Matić, generalni direktor kompanije Lidl Srbija, Dragan Čigoja, prvi sekretar nemačke ambasade za privredu u Srbiji, Dennis Kaiser, predsednik opštine Lapovo, Boban Miličić i mnogobrojni gosti.
„Investicijom od 70 miliona evra u logistički centar u Lapovu obezbedili smo značajan oslonac našeg poslovanja. Pored toga što ćemo imati još efikasnije snabdevanje Lidl prodavnica, podjednako važno je što smo ovim ulaganjem otvorili 250 novih radnih mesta u ovom kraju Srbije, kao i da sada naš tim čini više od 3.000 kolega“, izjavio je generalni direktor kompanije Lidl Srbija Dragan Čigoja.
Logistički centar u Lapovu izgrađen je uz poštovanje najviših standarda održivosti, pa će i tokom svog rada imati karakteristike „zelenog“ objekta – smanjenu upotrebu energije i vode, kao i manje generisanje otpada. Ušteda energije ovog logističkog centra u odnosu na uporedne objekte iznosi čak 45%, dok je potrošnja vode, upotrebom posebne vrste slavina i korišćenjem kišnice, manja za 80%. Osim što se snabdeva strujom iz obnovljivih izvora kroz sistem ZelEPS, ovaj logistički centar poseduje sopstveni izvor energije – na krov je postavljeno 10.000 kvadratnih metara solarnih panela koji generišu deo potrebne struje.
Lidl je značajan investitor u Srbiji koji kao partnere bira domaće kompanije, te je i za potrebe izgradnje svog drugog logističkog centra angažovao lokalne projektantske, nadzorne i izvođačke firme. Na projektu, čija je izvođenje trajalo rekordnih godinu dana, bilo je uključeno ukupno 70 domaćih podizvođača.
Predsednica Vlade Republike Srbije Ana Brnabić istakla je da ne postoji bolji način da se počne radna nedelja nego otvaranjem novih radnih mesta i investicijom, ovog puta u Lapovu.
„Nemačka je najveći investitor po broju projekata u Srbiji, a kompanija Lidl Srbija dodatno investira u našu zemlju od 2018. godine i uprkos svim izazovima koji su nakon toga došli, odlučila je da i dalje širi poslovanje i dodatno ulaže u srpsku ekonomiju. I ne samo to, njihov logistički centar u Lapovu je još veći i vredniji od onog u Pazovi. To dovoljno govori o tome kakvo je poverenje Lidla, ali i drugih nemačkih investitora u Srbiju, što dodatno otvara vrata novim investicijama u našu zemlju“ izjavila je Brnabić.
„Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija Republike Srbije redovno komunicira sa svim trgovinskim lancima koji posluju u Srbiji, kako bi se poslovanje odvijalo regularno a potrošači imali zadovoljavajuću ponudu. To je posebno značajno u vreme rastuće inflacije sa kojom se suočava gotovo čitav svet, a posebno Evropa. Neizvesne su prognoze do kada će trajati cenovni pritisci i zato, zajedno sa Vladom Republike Srbije, pažljivo pratimo situaciju i preduzimamo sve raspoložive mere koje su u domenu naših ingerencija, da zaštitimo životni standard građana i očuvamo snabdevenost tržišta. U tom pogledu, očekujemo i od kompanije Lidl da, u skladu sa svojom poslovnom politikom, i dalje pruža dobru snabdevost tržišta, po pristupačnim cenama, uz uključivanje domaćih proizvođača. Verujem da će drugi logistički Lidl centar doprineti efikasnom poslovanju ove kompanije u Srbiji i još boljem snabdevanju, po meri građana Srbije“, izjavila je ministarka trgovine, turizma i telekomunikacija Tatjana Matić.
Kao deo pripremnih radova, u Lapovu je izgrađeno gotovo dva kilometara pristupnih saobraćajnica sa najmodernijom infrastrukturom, nova crpna pumpa, a uređen je i Liparski potok.
Predsednik opštine Lapovo Boban Miličić izrazio je svoju zahvalnost kompaniji Lidl Srbija rekavši da je ovo daleko najveća investicija u ovoj opštini, a svakako i jedna od najvažnijih u Srbiji.
„Ponosni smo na činjenicu da je u izgradnji logističkog centra učestvovalo 70 domaćih kompanija. To nam je olakšalo da sve dozvole izdamo na vreme i samim tim da se projekat završi u predviđenom roku. Sreću nam je doneo naš dobar geografski položaj, a trud i rad koji smo uložili pokazali su da naš san nije rezultat samo sreće, već i rada i posvećenosti“, izjavio je Miličić.
U modernom ambijentu Lidl logističkog centra, komisioniranje robe vrši se uz pomoć naprednog automatizovanog sistema sa tačnošću od 99%, viljuškari poseduju kamere koje osiguravaju bezbednost na radu, a moderna komisiona vozila olakšavaju upravljanje teretom. Uz konkurentne radne uslove i plaćen svaki minut rada, Lidl Srbija zaposlenima na operativnim pozicijama u Prodaji i Logistici prilikom zaposlenja ugovorom unapred garantuje godišnja povećanja zarade do navršene četiri godine na datoj poziciji.
Od septembra, kada logistički centar počinje sa operativnim radom, Lidl maloprodajna mreža koja se prostire u 35 gradova Srbije i u ovom trenutku broji 61 prodavnicu, snabdevaće se robom iz dva centra, Lapova i Nove Pazove.
O Lidlu
Kompanija Lidl, kao deo nemačke Švarc grupe (Schwarz Gruppe), predstavlja jednog od vodećih prehrambenih trgovinskih lanaca u Nemačkoj i Evropi. Posluje u 32 zemlje širom sveta, sa više od 12.000 prodavnica, kao i više od 200 logističkih centara i skladišta u 31 zemlji sveta.
Lidl je u Srbiji svoje prve prodavnice otvorio u oktobru 2018. godine i trenutno ima 61 prodavnica u 35 gradova širom zemlje. Imamo dugoročne planove sa ciljem da potrošačima širom Srbije ponudimo jedinstveno iskustvo kupovine i najbolji odnos cene i kvaliteta, po čemu smo prepoznati u svetu. Na osnovu sertifikovanja od strane Top Employers Institute za najboljeg poslodavca, Lidl je nosilac sertifikata „Top Employer Serbia“ i „Top Employer Europe” za 2021. i 2022. godinu.