Ana Dragutinović Ghumashyan – izvršni direktor direkcije Potrošač – Lidl Srbija

0
ana-dragutinovic-ghumashyan-lidl-foto-snezana-krstic

Ana Dragutinović Ghumashyan – izvršna direktorka direkcije Potrošač u kompaniji Lidl Srbija. Foto: Snežana Krstić

„Lidl. Isplati se.“ predstavlja više od ekonomske isplativosti – to je vrednost koju pružamo potrošačima.

Lidl je godinama među omiljenim trgovinskim lancima u Srbiji, prepoznat po najboljem odnosu cene i kvaliteta, kao i mreži od 80 prodavnica širom zemlje. Potrošači ga doživljavaju kao pouzdan izbor za svakodnevnu kupovinu, ali i kao brend koji iz godine u godinu potvrđuje da je njihov partner u svakodnevnom životu. Sada Lidl ide i korak dalje – na međunarodnom nivou pokreće svoju prvu jedinstvenu brend kampanju pod sloganom „Lidl. Isplati se.“. Novi slogan, kako poručuju iz kompanije, prevazilazi ideju povoljnih cena i otvara širu priču o kvalitetu, poverenju i emocionalnoj vrednosti koju Lidl donosi potrošačima. Upravo o tome šta ova poruka predstavlja za potrošače u Srbiji i kako se uklapa u globalnu viziju brenda, razgovarali smo sa Anom Dragutinović Ghumashyan, izvršnom direktorkom direkcije Potrošač u kompaniji Lidl Srbija.

Šta zapravo označava novi slogan „Lidl. Isplati se.“ i zašto je odabran kao slogan prve međunarodne kampanje?

Naš novi slogan „Lidl. Isplati se.“ možda na prvi pogled asocira na povoljne cene, ali njegovo značenje je mnogo dublje. On oslikava vrednosti koje Lidl gradi u 31 zemlji širom sveta. Potrošači nas prirodno povezuju sa najboljim odnosom cene i kvaliteta, ali smo prepoznali priliku da dodatno istaknemo principe na kojima počiva naš identitet, a to su bliskost sa potrošačima, pouzdanost i sigurnost, kao i transparentno poslovanje. Nije reč samo o najpovoljnijoj ceni, već o pravoj dodatoj vrednosti koju stvaramo u životu naših potrošača. Želimo da našim potrošačima, zaposlenima, kao i poslovnim partnerima budemo prva asocijacija na sve ono šta se zaista isplati u životu.

Ovaj slogan doživljavamo kao emocionalno obećanje da svima nastaviti da pomažemo da žive svoje snove i cene prave vrednosti u životu. Upravo je to razlog zašto je „Lidl. Isplati se“ izabran kao slogan naše prve međunarodne kampanje.

Kako biste opisali šta se u životu zaista isplati i kako se ta ideja povezuje sa novom Lidlovom kampanjom?

Šta se u životu zaista isplati, odlučuje svako od nas, a mi u Lidlu verujemo da se isplati živeti punim plućima, svakoga dana iznova. Isplati se biti iskren i pomagati drugima, isplati se biti jak i istrajan. Isplati se svežina, naročito ako je dobrog kvaliteta. Isplati se ne odustajati, kao i paziti na jedno, dvoje ili troje posebnih ljudi u svom životu. Isplati se davati svakog dana malo više, da deca imaju dovoljno povrća, vitamina i energije, a nekada se jednostavno isplati krenuti iz početka, bilo da je u novom gradu, ili sa novom ljubavi.

Jednostavno, nama u Lidlu se isplati ono što život čini vrednim, a to su briga o ljudima, zajednici i prirodi, kao i stvaranje malih, svakodnevnih trenutaka koji nas podsećaju da smo na pravom putu.

lidl-isplati-se

Pomenuli ste da kampanja „Lidl.Isplati se.“ predstavlja zapravo obećanje potrošačima. Šta kompanija time zapravo obećava, i kome?

Ovim sloganom i kampanjom našim potrošačima poručujemo da ostajemo dosledni svom obećanju, a to je da svakodnevno nudimo pristupačan kvalitet, širok izbor i pouzdane proizvode, ali i iskustvo kupovine koje ljude stavlja u centar svega što radimo. Međutim, ovim se ne obraćamo samo našim potrošačima, već i zaposlenima, partnerima, kao i prirodi.

Zaposlenima u kompaniji Lidl pokazujemo da i dalje investiramo u njihovu budućnost, nudeći obuke, razvojne mogućnosti i prilike za napredovanje, jer zaista verujemo da se uspeh gradi zajedno.

Partnerima garantujemo da ćemo nastaviti da gradimo dugoročne odnose zasnovane na poverenju i zajedničkom razvoju održivog lanca vrednosti.

A kada je reč o životnoj sredini, tu preuzimamo odgovornost kroz projekte za smanjenje otpada od hrane, redukciju plastike, inovacije u pakovanju i korišćenje priznatih sertifikata koji potvrđuju našu posvećenost ljudima, životinjama i okolini. Na ovaj način, pokazujemo da „Lidl. Isplati se.“ znači mnogo više od povoljne kupovine – to je obećanje da stvaramo pravu vrednost za sve sa kojima radimo i gradimo snažan i održiv brend, danas i u budućnosti.

Lidl je i u avgustu prepoznat kao trgovinski lanac sa najpovoljnijom potrošačkom korpom, prema istraživanju Agencije za straživanje tržišta NMS Market research*, koje se zasniva na prosečnoj potrošačkoj korpi definisanoj od strane Republičkog zavoda za statistiku. Kako uspevate da zadržite konkurentne cene, a samim tim i poverenje potrošača?

Upravo tako, potrošači svakodnevno imaju priliku da se uvere u povoljne cene naših artikala i potrošačke korpe. Međutim, ovo priznanje nije rezultat promene cenovne politike, već činjenice da od samog dolaska u Srbiju gradimo reputaciju lanca koji nudi najbolji odnos cene i kvaliteta i dajemo priliku potrošačima da se u to svakodnevno i uvere. To postižemo zahvaljujući efikasnom poslovnom modelu, pažljivo kreiranom asortimanu i odgovornom upravljanju resursima. Ono što nas dodatno izdvaja jeste činjenica da potrebe potrošača uvek stavljamo na prvo mesto – to je naš osnovni princip iz godine u godinu. Iako se slogan promenio, naš DNK nije, zato ostajemoposvećeni tome da svakodnevna kupovina u Lidlu ostane dostupna i još povoljnija, a naš cilj je da potrošačima i ubuduće pokažemo da se kupovina kod nas zaista uvek isplati.

*Izvor: Agencija za istraživanje tržišta NMS Market Research (rezultati istraživanja na https://monitorpotrosackakorpa.nms.rs). Analiza vrednosti nedeljne potrošačke korpe hrane i bezalkoholnih pića 8–10.8.2025. Istraživanje se zasniva na prosečnoj potrošačkoj korpi definisanoj od strane Republičkog zavoda za statistiku i sadrži najviše 73 proizvoda. Analiza je vršena u 5 maloprodajnih lanaca u 4 grada.

Koliko je izazovno biti izvršna direktorka direkcije Potrošač u kompaniji Lidl Srbija i šta taj posao podrazumeva?

Biti izvršna direktorka direkcije Potrošač u kompaniji Lidl Srbija je svakodnevni izazov, ali i ogromna odgovornost, jer je cilj direkcije koju vodim da svim potrošačima kao kompanija ponudimo najbolje iskustvo kupovine u svakom trenutku. Bilo da je reč o kontaktu kupca sa našom Službom za potrošače, kreiranje marketing kampanja, komunikacija i planiranje sa kolegama u prodaji, osmišljavanje pograma lojalnosti ili nešto drugo, interes i zadovoljstvo potrošača nam je na prvom mestu.

To je nešto zbog čega ja i volim svoj posao, a nadam se i ono zbog čega ljudi vole Lidl. Najveća satisfakcija za ceo naš tim Lidlje kada vidimo da potrošači prepoznaju trud i vraćaju nam poverenje svakodnevnom kupovinom. Onda vidimo da sve što radimo, zaista se i isplati.

Podelite:

Ostavite odgovor