Dinamičan rast na tržištu apoteka: Ekskluzivni intervju sa Predragom Gogićem iz Dr.Max Srbija
„… ekskluzivno za Retail Serbia mogu da potvrdim da je već ugovoreno otvaranje još tri Super Dr.Max objekta u tri različita grada.„
Tržište apoteka u Srbiji doživljava intenzivne promene, obeležene snažnom konkurencijom, akvizicijama i kontinuiranim širenjem mreža velikih lanaca. Jedan od ključnih igrača u ovom sektoru je Dr.Max, a Predrag Gogić, M&A and Property Director u Dr.Max Srbija, deli uvide o širenju mreže Dr.Max apoteka, konkurenciji i stanju na tržištu.
Kompanija Dr.Max je nedavno otvorila svoju 400. apoteku potvrđujući strateško širenje na srpskom tržištu. Koliko su iznosile dosadašnje investicije od ulaska na srpsko tržište kroz organski rast i putem akvizicija?
Dr. Max ostaje fokusiran na dalji razvoj mreže sa ciljem da primarnu zdravstvenu zaštitu približimo još većem broju ljudi. U skladu sa tim kontinuirano investiramo u Srbiju i do sada smo uložili blizu 130 miliona evra. Tokom 2026. nastavićemo sa intenzivnim investicionim ciklusom, a mogu reći da nas u realizaciji daljeg širenja očekuju vrlo uzbudljivi projekti.
Uvođenjem formata Super Dr.Max kupcima ste ponudili drugačije iskustvo kupovine koje donosi širi asortiman u većim objektima. Kako su kupci do sada u Srbiji prihvatili nov koncept imajući u vidu da ste ga prvi ponudili tržištu?
Širi asortiman, niže cene i dodatne usluge poput analize telesnog sastava značajno su podigli nivo iskustva koji pružamo kupcima. Kada smo pre tri godine otvorili prve Super Dr. Max objekte u Beogradu i Nišu, kupci u početku nisu u potpunosti razumeli razliku između standardnog i Super formata.
Prvi posetioci bili su naši lojalni kupci i znatiželjni „rani usvajači“. Međutim, zahvaljujući odličnom iskustvu i preporukama „od usta do usta“, broj poseta je ubrzano rastao. Danas postoji visok nivo prihvaćenosti i jasno razumevanje razlike u odnosu na standardni format. Zato smo već otvorili 15 Super Dr.Max apoteka, a ekskluzivno za Retail Serbia mogu da potvrdim da je već ugovoreno otvaranje još tri Super Dr.Max objekta u tri različita grada.
Imajući u vidu da ste jedan od najbrže rastućih apotekarskih lanaca u Evropi, kako gledate na manja mesta u kojima najveće tržišno učešće drže lokalne apoteke? Da li kupci narednih godina mogu da Vas očekuju i u tim mestima?
Naš cilj je da naše usluge učinimo dostupnim što većem broju ljudi, pa samim tim težimo da budemo prisutni na što više različitih lokacija. U 2025. godini Dr. Max je porastao za 53 nove apoteke i postao dostupan u dodatnih 17 gradova i mesta. Deo tog rasta ostvaren je kroz pojedinačna otvaranja, a deo kroz akvizicije postojećih lanaca. Tokom 2026. nastavićemo sa ovom strategijom i očekujemo ulazak na još lokacija na kojima još uvek nismo prisutni.
Kakva su očekivanja za narednu godinu? Da li imate okvirni plan koliko bi novih apoteka otvorili kroz organski rast I da li razmatrate nove akvizicije?
S obzirom na veoma pozitivan trend koji beležimo, kako na nivou cele kompanije tako i u segmentu apoteka koje rade duže vreme („like-for-like“), očekujemo nastavak tog rasta i u 2026. godini. Naš optimizam se jasno odražava i na planove ekspanzije. Rast kroz pojedinačna otvaranja i rast kroz akvizicije predstavljaju integralni deo naše dugoročne strategije, koja je usmerena na povećanje prisutnosti na celom tržištu i održivost poslovanja. Obim realizacije zavisi od broja kvalitetnih prilika koje prepoznamo. Sagledavajući trenutne prilike verujem da će rezultati u 2026. godini biti još bolji nego ove godine.
Na srpskom tržištu su se pojavili novi igrači ali su postojeći među kojima je i Dr.Max nastavili širenje. Kako gledate na srpsko tržište u odnosu na zemlje regiona po broju apoteka i konkurentnosti? Koliko, po Vašem mišljenju ima prostora za nove apoteke u odnosu na broj stanovnika i veličinu tržišta?
Tržište maloprodaje farmaceutskih proizvoda u Srbiji je otvoreno i liberalno, bez značajnih formalnih i neformalnih barijera za ulazak. Upravo to je omogućilo otvaranje velikog broja apoteka i učinilo da nivo konkurencije bude najintenzivniji u regionu a i šire. Takvo okruženje kupcima donosi širok izbor, visoku dostupnost i pristupačne cene. U tim uslovima svi tržišni učesnici koji žele da obezbede kvalitetnu uslugu, a istovremeno ostanu finansijski održivi, moraju da budu izuzetno efikasni i da kontinuirano podižu standard usluge. U takvoj tržišnoj dinamici neminovno dolazi do konsolidacije jer nisu svi u mogućnosti da dugoročno održe kvalitet i stabilnost poslovanja. Suprotno uvreženom mišljenju da se apoteke stalno otvaraju, ukupan broj apoteka u Srbiji je blizu 4000 i stabilan je, čak uz blagi pad, pre svega zbog značajnog broja apoteka koje se zatvaraju.
Smatram da tržište Srbije nema značajnu potrebu za dodatnim apotekama u apsolutnom smislu. Međutim, postoji prostor za unapređenje kroz ulaganja u zaposlene, u kvalitet iskustva kupaca, u efikasnost pozadinskih procesa, kao i kroz ponudu relevantnog asortimana po povoljnim cenama. Upravo takav pristup omogućava nam da pružimo viši nivo usluge, što kupci prepoznaju i nagrađuju svojom lojalnošću zbog čega Dr. Max apoteke beleže nadprosečne promete u odnosu na tržište. Zaključak je da na srpskom tržištu ima prostora za rast, ali samo pod uslovom da se kupcima ponudi dodatna vrednost bez obzira da li ta vrednost dolazi od postojećih ili novih igrača.