Menadžer maloprodaje (retail manager) je odgovoran za vođenje prodavnice ili odeljenja u skladu sa politikom i ciljevima kompanije. Zadatak svakog menadžera maloprodaje je da nastoji da poveća profit, dok istovremeno vodi računa o smanjenju troškova. On upoznaje zaposlene sa dnevnim ciljevima, nastoji da oni budu ispunjeni, kao i da standardi zaštite kupaca budu dosledno sprovedeni. U zavisnosti od veličine i struktre preduzeća od menadžera maloprodaje se očekuje da poseduju veštine i za obavljanje zadataka iz oblasti ljudskih resursa, marketinga, logistike, korisničkog servisa i finansija. U zavisnosti od veličine prodavnice i oblasti maloprodaje zadaci koje obavlja menadžer maloprodaje su mnogobrojni i različiti. Od njega se očekuje da:
- upravlja i motiviše tim u cilju obezbeđivanja efikasnosti i povećanja prodaje
- upravlja nivoom zaliha i donosi ključne odluke o njihovoj kontroli
- analizira finansije i predviđa budući obim prodaje u cilju povećavanja profita
- analizira trendove sa ciljem lakšeg planiranja
- koristi informacione tehnologije za skeniranje i praćenje prodajnih rezultata, za analizu podataka i efikasnije planiranje
- obavlja poslove iz oblasti ljudskih resursa, vrši procene učinka zaposlenih i organizuje i sprovodi dodatne obuke za zaposlene
- vrši kontrolu kvaliteta usluga, korisničkog servisa i ispunjenja propisanih standarda
- odgovara na žalbe i komentare kupaca
- promoviše kompaniju stupajući u kontakt sa lokalnim institucijama, školama i medijima
- organizuje promocije, manifestacije i događaje
- predsedava sastancima na kojima upoznaje kolektiv i osoblje sa novim tendecijama i ciljevima u poslovanju
- održava redovan kontakt sa kupcima i osobljem i u hodu rešava eventualne probleme
- izlazi u susret inicijativama kupaca i prati lokalnu konkurenciju
- inicira promene u cilju unapređenja poslovanja, reguliše radno vreme maloprodajnih objekata kako bi prodavnica bila konkurentna na lokalnom tržištu
- da se uključi u prodaju kada proceni da je to neophodno