„Najvažnija investicija je u dobru uslugu, u povoljne cene i druge pogodnosti za kupce.“
Generalni direktor kompanije „Veropulos“ Marc Ernest Garofani govori za Retail Magazin i Retail Serbia o trenutnom poslovanju i budućim planovima trgovačkih lanaca Super Vero i Jumbo u Srbiji i okruženju.
Veropoulos je u Srbiji uspešno izgradio brend Super Vero koji je dobro prihvaćen kod potrošača, u međuvremenu kompanija dovodi i brend Jumbo koji je već prisutan na četiri lokacije u Beogradu. Kako gledate na sadašnje stanje u maloprodajnom sektoru i da li u Beogradu i ostalim gradovima u Srbiji ima potencijala za izgradnju većeg broja objekata kao što je Super Vero?
Na tržištu maloprodaje u Srbiji ima još dosta prostora za nove investicije i otvaranje radnih mesta. Prema prvim podacima istraživanja koje je još u toku, a koje se odnosi na tržište maloprodajnih objekata u Srbiji, manje samouslužne radnje površine do 200m2 i prodavnice klasičnog tipa gde prodavac uslužuje kupce čine 80% ukupnog broja objekata, samo 1% čine hipermarketi, odnosno objekti veći od 2.000 m2, dok ostatak od 19% čine samouslužne prodavnice između 200 i 2.000 m2 u koje spada i najveći broj Super Vero i Jumbo objekata.
Imajući navedeno na umu, svakako da ima prostora za dalju izgradnju novih objekata i širenje poslovne mreže.
Nedavno ste započeli modernizaciju Super Vero objekata. Koliko će iznositi ukupne investicije i koje novine i unapređenje u usluzi donosite potrošačima?
Veropulos Srbija, kao deo internacionalne kompanije Vero S.A., se trudi da svojim potrošačima uvek pruži jedinstveno iskustvo kupovine uz modernizaciju maloprodajne mreže u čijim okvirima posluje. Prvi objekat u kom je implementacija svih novina upravo u toku je Vero 1, koji se nalazi u ulici Bulevar Milutina Milankovica 86a.
Potrošačima ćemo predstaviti novi koncept radnje sa unapređenim sadržajima u kategoriji „Fresh“ – voće i povrće, redizajniranom mesarom, delikatesom, gotovim jelima, pekarom… Novi izgled radnje pratiće svetske trendove i donosi sa sobom koncept marketa sa inostranih tržišta. Završetak radova se očekuje krajem tekuće godine, a ukupna vrednost investicije je oko 3,5 miliona evra.
Kada je asortiman u pitanju, primetan je veći izbor grčkih proizvoda koje kompanija Veropoulos uvozi i koje potrošači mogu da pronađu samo u Vašim marketima. U ponudi se nalaze najpoznatiji grčki brendovi, kao što su Papadopoulos, Ifantis, Noy Noy, Kalas, Monoxylitis, Kri Kri, ali i veliki izbor neprehrambenih artikala. Da li ste zadovoljni prodajom grčkih brendova i da li planirate da širite njihovu ponudu?
Kompanija Veropulos se upravo ovom ponudom izdvaja od drugih maloprodajnih lanaca na tržištu Srbije. Veropulos je jedini maloprodajni lanac supermarketa u Srbiji koji nudi širok asortiman izuzetno kvalitetnih grčkih proizvoda. U svom asortimanu imamo više od 400 grčkih proizvoda iz različitih kategorija: mlečni proizvodi, alkoholna i osvežvajuća pića, grickalice, dezerte, ribu, vino, suvomesnate proizvode, higijenske proizvode, pelene i naravno – poznate masline i maslinova ulja.
Izuzetno smo zadovoljni povratnom informacijom i reakcijom tržišta na ove proizvode i uvek se trudimo da asortiman grčkih proizvoda dodatno proširimo. Tokom leta smo uveli dva nova brenda na koje smo ponosni i čija prodaja u našim Super Vero objektima predstavlja privilegiju i ekskluzivitet – Monoxilitis i Arkadi. Pod ovim brendovima u prilici smo da svojim potrošačima ponudimo proizvode kao što su maslinovo ulje, džemovi, vina, začini i drugi prirodni proizvodi sa Svete Gore, sačinjeni od potpuno prirodnih sastojaka.
Da li ste zadovoljni odnosom koji imate sa lokalnim proizvođačima i distributerima u Srbiji?
Svakako. Kompanija Veropulos na tržištu Srbije posluje već više od 15 godina. Imamo dobre odnose sa svim kompanijama u lancu proizvodnje i distribucije i dugogodišnja partnerstva sa istima. Većinu proizvoda koji se nalaze na policama naših supermarketa uzimamo od lokalnih dobavljača. Potrošači mogu u našim prodajnim objektima da pronađu sve srpske brendove koje vole, ali i mnogo više od toga. U našoj ponudi, kao što je već pomenuto, nalaze se i uvozni artikli koji su uglavnom iz Grčke.
Kako gledate na konkurenciju u Srbiji i da li pripremate odgovor na dolazak novih igrača?
Konkurencija na polju maloprodajnih objekata u Srbiji je izuzetno jaka, a biće uskoro dodatno izražena otvaranjem novih maloprodajnih objekata novih konkurenata. Međutim, u takvom okruženju velikog broja marketa, ne treba se boriti samo brojnošću, već i asortimanom, kvalitetom usluge i iskustvom kupovine koju potrošač ima samim dolaskom u vaš objekat. Zato želimo da budemo prepoznatljiv lanac sa jakim i širokim asortimanom hrane i neprehrambenih proizvoda (uključujući Jumbo sa više od 10.000 artikala).
Koje poslove obavlja Vaša centrala u Atini VERO S.A. i da li od nje dobijate logističku podršku kada je celokupno poslovanje u pitanju?
Kompanija Vero S.A. je grčka kompanija koja se bavi trgovinom kroz mrežu maloprodajnih objekata u Srbiji i Makedoniji. Sa iskustvom od više od 100 godina postojanja na svim tržištima na kojima posluje, uključujući i Srbiju, donosi svoju viziju da uvek ponudi „uživanje u svakodnevnoj kupovini“.
Kao internacionalna kompanija koja posluje u regionu svakako pruža veliku sigurnost svojim potrošačima kada je reč o kvalitetu proizvoda u našem asortimanu, a sa druge strane sigurnosti kompanije kada je reč o zaposlenima, logistici i distribuciji kada je reč o poslovanju.
2016. godine Veropoulos dovodi Jumbo u Srbiju, a već godinu dana nakon toga otvara i najveću prodavnicu koja se nalazi u sklopu Zemun Parka, a koja pored neprehrambenih proizvoda nudi i originalne grčke konditorske proizvode. Jumbo nije samo prodavnica dečjih igračaka, već i više od toga. Šta sve kupci mogu da pronađu u Jumbo prodavnicama i koliki je broj artikala u ponudi?
Potpuno ste u pravu da se Jumbo prodavnice prvenstveno percipiraju kao radnje koje u svojoj ponudi imaju dečije igračke. Deo „krivice“ za ovakvu percepciju je i jedan do osnovnih motiva za njeno osnivanje, a to je upravo ljubav prema igračkama i potreba za kreativnošću. Međutim, Jumbo je mnogo više od toga.
Sve Jumbo radnje u svojoj punudi pored igračaka imaju preko 10.000 artikala koje čine proizvodi za bebe, kancelarijski materijal, školski pribor, sezonska roba, asortiman iz segmenta Uradi sam, roba za uređenje doma i dečija odeća.
Potrošači u Srbiji se poslednjih godina okreću i manjim formatima prodavnica, ipak, vlasnik Vaše kompanije, gospodin Nikos Veropoulos je na obeležavanju 15. godina poslovanja u Srbiji izjavio da će se širenje maloprodajne mreže nastaviti sa dosadašnjim formatima. Šta je sve potrebno kako bi jedna lokacija u potpunosti zadovoljavala Vaše standarde i kako bi krenuli u realizaciju, odnosno, izgradnju Super Vero i Jumbo objekta?
Tokom proteklih 15 godina kompanija Veropulos je u Srbiji uložila 50 miliona evra u zgrade i opremu i svakako sprovodi i planira nove i dodatne investicije poput modernizacije objekata koja je trenutno u toku. Međutim napomenuo bih da mi ne ulažemo samo u zgrade i opremu.
Najvažnija investicija je u dobru uslugu, u povoljne cene i druge pogodnosti za kupce. Cilj nam je da kupcima pružimo uslugu u koju mogu imati poverenja, da i naši dobavljači i partneri imaju poverenja u nas i ostanemo ekonomski zdrava kompanija.
Svakog vikenda potrošače u Super Vero marketima očekuju poklon vaučeri u iznosima od 200, 400 i 600 dinara. Koliko na godišnjem nivou kompanija Veropoulos izdvoji kroz ovakav vid nagrađivanja svojih vernih potrošača i da li pripremate nove pogodnosti?
Akcijske ponude i poklon vaučeri su postali ustaljena ponuda Super Vero marketa. Tokom prošle godine, po različitim osnovama, ukupno smo odobrili više od 250 miliona dinara popusta. Uživanje u svakodnevnoj kupovini je glavna ideja svega što radimo i svakako se kontkinuirano trudimo da isto unapredimo. Novi popusti i akcijske ponude očekuju naše potrošače svakog dana, a naročito u danima vikenda.
Da li je kompanija Veropoulos blizu odluke da proširi svoje poslovanje i van Beograda i kako vidite Super Vero i Jumbo u narednih pet godina u Srbiji? Da li biste se odlučili za neku akviziciju ukoliko bi se otvorila takva mogućnost?
Svakako da planiramo dalji rast, kako organski tako i kroz otvaranje novih objekata kako se budu ukazivale povoljne prilike i dobre lokacije za investiranje. Naravno, veliki deo naših planova odnosi se na renoviranje već otvorenih prodavnica. Kada je reč o širenju, srpsko tržište može se posmatrati kao dva odvojena dela – Beograd i ostatak Srbije.
Konkurencija u Beogradu je na evropskom nivou. Radi se o teškom i veoma kompetitivnom tržištu i morate biti zaista dobri da biste se na njemu izborili. U pojedinim delovima Srbije su i prihodi i navike kupaca ipak drugačiji, pa je neophodno dobro poznavati prilike, kako bi se planiralo širenje i na te regione.
Pripremio: Žarko Grozdanić