Ivan Protega, retail manager u JYSKu

0
Ivan Protega - Retail manager - JYSK

Ivan Protega – Retail manager – JYSK

„Stalno se trudimo da obezbedimo pozitivno radno okruženje svesni da su zaposleni naša najveća snaga.
Da podsetimo, prošle godine JYSK je isplatio bonus od preko 50 miliona dinara zaposlenima u prodavnicama. Trenutno zapošljavamo preko 400 ljudi i izuzetno sam srećan što smo im osetno povećali zarade – za čak 26% i to bez obzira na poziciju u prodavnici na kojoj rade.“

Ivan Protega, retail manager u JYSKu, govori za Retail Magazin o posebnoj pažnji i značaju koji kompanija posvećuje svojim zaposlenima i fokusu da JYSK bude i ostane pozitivno radno okruženje.

Kompanija JYSK je nedavno otvorila novu prodavnicu nadomak Beograda u sklopu AVA parka i tako nastavila da povećava svoje prisustvo na srpskom tržištu. Sektori ekspanzije aktivno rade i na ostalim tržištima. Kakvi su planovi do kraja tekuće godine u Srbiji i na globalnom nivou?

Upravo pre godinu dana obeležili smo otvaranje 3000. JYSKove prodavnice u svetu. Od samog osnivanja kompanije, ekspanzija, širenje na nova tržišta i otvaranje novih prodavnica je veliki prioritet u JYSKu. Nakon otvaranja 3000. prodavnice, definisali smo novi cilj – imati 5.000 prodavnica.

Po pitanju srpskog tržišta imamo veoma velika očekivanja i možemo najaviti i dalje veliku stopu ekspanzije u godinama koje su pred nama. Osim otvaranja novih prodavnica, fokusirani smo i na preuređenja postojećih i uređenja po novom inspirativnom skandinavskom konceptu.

Nedavno ste predstavili nove kolekcije nameštaja i stvari za uređenje doma. Šta je to novo iz JYSKa?

Svi smo mi u svojevrsnoj samoizolaciji počeli gledati svoj dom na drugačiji način, primećivati potencijale i nedostatke kojima se nismo imali vremena pozabaviti. Mnogi su probudili svoju kreativnu stranu, a online su nam bile dostupne hiljade ideja šta raditi kod kuće.

I to je prešlo u naviku. Svi trendovi za uređenje domova vrte se oko kreiranja sigurne oaze. Pa tako i naša tri nova trenda za leto 2022. – Balance, Grounded i Utopia koji se međusobno nadopunjuju, a pritom sadrže različite proizvode koji savršeno funkcionišu samostalno.

Tražimo nove načine za povratak jednostavnijem životu. Podsetili smo se koliko je bitno vratiti se osnovama koje su nam važne.
Poenta je u atraktivnim ali funkcionalnim i održivim proizvodima, koji su dugotrajni i koji se vremenom mogu koristiti na nove načine.

JYSK prodajni salon

JYSK prodajni salon

JYSK je prepoznat kao kompanija koja neguje poseban odnos prema svojim radnicima, pa ste tako nedavno svim trgovcima u Srbiji povećali primanja za čak 26%. Pored pomenutog povećanja, koje dodatne benefite imaju zaposleni u JYSKu?

Stalno se trudimo da obezbedimo pozitivno radno okruženje svesni da su zaposleni naša najveća snaga.
Da podsetimo, prošle godine JYSK je isplatio bonus od preko 50 miliona dinara zaposlenima u prodavnicama. Trenutno zapošljavamo preko 400 ljudi i izuzetno sam srećan što smo im osetno povećali zarade – za čak 26% i to bez obzira na poziciju u prodavnici na kojoj rade.

Pored navedenog, JYSK kontinuirano ulaže u edukaciju zaposlenih kroz različite razvojne programe koji pružaju priliku za napredovanje na više pozicije, a cilj kompanije je da 90 odsto menadžerskih pozicija popunjava sa zaposlenima koji su se interno razvijali tokom vremena.

Zaista se trudimo da našim zaposlenima osiguramo pozitivno radno okruženje, kako bi se svi osećali prijatno, zadovoljno i motivisano. Takođe, kroz sad već tradicionalne team buildinge, Family day okupljanja sa porodicama zaposlenih uz roštilj i godišnji regionalni party za sve zaposlene, trudimo se da se kroz neformalna druženja zabavimo, ali i proslavimo sve uspehe.

Veliko priznanje dolazi od časopisa Forbes, koji je uvrstio JYSK među najbolje poslodavce u svetu. U saradnji sa Statistom, Forbes je anketirao 150 hiljada zaposlenih iz 58 zemalja, a među TOP poslodavcima se našao i JYSK. Koliko će ovako jedno veliko priznanje uticati na još efikasnije poslovanje i bolje uslove rada a samim tim i na odnos prema potrošačima i partnerima?

Veoma nam je važna dvosmerna komunikacija i zato smo uvek otvoreni da čujemo mišljenja naših kolega. Upravo iz tog razloga, u našoj kompaniji svake druge godine organizujemo internu anonimnu Anketu zadovoljstva zaposlenih, kojoj mogu pristupiti svi naši zaposleni. Poslednju smo organizovali početkom ove godine i sa zadovoljstvom mogu da kažem da je 100 % naših zaposlenih u Srbiji učestvovalo u ovoj anketi. To mnogo govori o tome da je našim zaposlenima stalo i da su motivisani. Jednako tako to nam je od velike važnosti, jer upravo sva ta mišljenja uzimamo u obzir pri kreiranju budućih poslovnih odluka.

Na primer, u ovogodišnjoj anketi su se naši zaposleni izjasnili da im je veoma bitno imati mogućnost korišćenja godišnjeg odmora i u avgustu. Potrudili smo se presložiti poslovne procese i pronašli smo rešenje kako bi se zaposlenima izašlo u susret.
Sve su to koraci koji su nas doveli do ovako velikog priznanja na svetskom nivou.

Kompanija JYSK kupcima nudi direktnu kupovinu proizvoda putem internet prodavnice uz mogućnost preuzimanja robe u prodavnicama ili direktnom isporukom na adrese kupaca. Da li je online prodaja zabeležila i dalji rast i kako ste zadovoljni internet prodajom?

Budućnost vidimo kroz Omnichanel i naglasak na tome da kupcu pružimo isto korisničko iskustvo bez obzira koji kanal prodaje je odabrao.
Trend rasta online prodaje je očekivan no s druge strane tržište Srbije je nešto tradicionalnije u odnosu na razvijenije zemlje u Evropi.

Kako su očekivanja kupaca sve veća ovde smo osigurali, kao što ste spomenuli, opciju OOPUSa (Order Online Pick Up In Store) što znači da kupac može plaćene proizvode putem webshopa preuzeti besplatno u bilo kojoj JYSK prodavnici prema izboru.

Druga pogodnost koja nas izdvaja na tržištu je naša Click&Collect opcija u svega 30 minuta.
Tu možete da rezervišete proizvode po izboru iz naše prodavnice preko web sajta i preuzmete ih bez dodatnih troškova, a same proizvode plaćate tek prilikom preuzimanja u prodavnici.

Moram i da pomenem kako kontinuirano ulažemo u razvoj svih kanala prodaje, a isto tako i da ćemo uskoro implemetirati novi software koji će na celokupnom tržištu predstavljati jedan moderan i inovativan iskorak i olakšati posao svim našim zaposlenima, a kupcima omogućiti još veću jednostavnost kupovine i posebno iskustvo kupovanja.

JYSK - otvaranje prodajnog salona

JYSK – otvaranje prodajnog salona

Društveno odgovorno poslovanje je takođe u samom vrhu prioriteta kompanije. Koje projekte i akcije ste organizovali u prethodnom periodu po pitanju zelene tranzicije?

Ulaganje u zeleni način poslovanja zahteva veće početne investicije koje se vraćaju vremenom. Neke kompanije za to u ovom trenutku nemaju resursa, dok s druge strane određene kompanije pokreću sjajne projekte čiji će rezultati biti vidljivi tek kroz par godina. U JYSKu verujemo da treba krenuti od sebe i zato radimo dosta na tome da celokupan proces našeg poslovanja ima zeleni predznak. Na primer, ukinuli smo PVC ambalažu, koristimo reciklirane materijale, rešili smo se poslednjih komada EPS ambalaže od pene i zamenili ih alternativama koje se mogu reciklirati. Radimo s najverodostojnijim svetskim eko-oznakama kako bismo osigurali da materijali od kojih su izrađeni naši proizvodi dolaze iz odgovornih izvora.

Fokusiramo se na poboljšanje energetske efikasnosti, smanjenje otpada i razvoj pomenutog asortimana održivijih proizvoda, a sve je to deo ambicioznog plana: do 2030. godine prepoloviti emisije gasova staklene bašte.

Ipak, živimo u vremenu u kojem sve više kupaca od proizvođača i trgovaca očekuje jednako odgovoran pristup prema prirodi i ljudima i verujem da će one kompanije koje se brže prilagode izazovima zelene tranzicije biti prepoznate kao bolji izbor.

Koje novine i trendovi nas očekuju narednih godina u retailu kada je opremanje doma u pitanju? Da li po Vašem mišljenju trenutna globalna kriza može bitno da utiče na ciljeve koje su postavili trgovci iz Vašeg sektora?

Ono što vidimo kao budućnost je nastavak razvoja omni-retaila i novih tehnologija koje se veoma brzo razvijaju. Dodatna zanimljivost koju vidimo kroz trendove na globalnom nivou je sve veća važnost fizičkih, manjih prodavnica u komšiluku.

Kupci žele zadržati iskustvo odlaska u prodavnicu gde mogu dobiti kompetentan savet i isprobati proizvode koje nameravaju naručiti putem interneta. Važno im je i da usluga bude brza, a prodavnica dostupna tako da definitivno naš koncept poslovanja vidimo kao dobro postavljen model.

Podelite:

Ostavite odgovor