- Lidl danas
Lidl postoji u 30, a operativan je u 27 zemalja Evrope i u Sjedinjenim Američkim Državama sa preko 10.500 prodavnica i više od 260.000 zaposlenih. Prve prodavnice u Srbiji sa radom će početi do kraja ove godine, istovremenim otvaranjem u više gradova u Srbiji.
- Razvoj Lidla
- Lidl u 70tim – prva Lidl prodavnica otvorena je 1973. godine i imala je svega tri zaposlena i 500 proizvoda
- Lidl u 80tim – tokom osamdesetih Lidl je proširio svoje poslovanje, širom Nemačke otvoreno je 300 prodavnica, a asortiman je proširen na 900 proizvoda
- Lidl u 90tim – kompanija se širi van granica Nemačke, otvaraju se prve prodavnice u Francuskoj i Velikoj Britaniji
- Lidl u 2000tim – kompanija se pozicionira kao vodeći trgovinski lanac u Evropi, otvaraju se prve prodavnice u Sjedinjenim Američkim Državama.
- Poreklo imena Lidl
Kompaniju je osnovao Jozef Švarc 1930. godine a kada se fokus poslovanja sa veleprodaje voća prebacio na diskontnu prodaju mešovite robe kroz lanac prodavnica, shvatio je da joj treba i novo ime. Kako njegovo prezime, Švarc, na nemačkom jeziku znači „crno“, Jozef Švarc je za 1.000 nemačkih maraka kupio prava na ime od bivšeg poslovnog partnera Ludviga Lidla, slikara i nastavnika u penziji iz Hajlbrona (Nemačka).\r\n
- Jedinstveno iskustvo kupovine
Lidl je u svetu prepoznat po proizvodima sa najboljim odnosom cene i kvaliteta, čime potrošačima omogućava „pametnu kupovinu”. Pored toga, pažljivo odabran asortiman i brz prolazak kroz kase doprinose da se kupovina u Lidlu obavlja za kraće vreme.
- Lidl se prilagođava potrebama domaćih potrošača
Iako su omiljeni Lidl brendovi dostupni u prodavnicama u velikom broju zemalja Evrope i u Americi, ova kompanija se prilagođava i specifičnostima određenog tržišta na kome posluje i potrebama domaćih potrošača. Tako se u svakoj zemlji u asortimanu razvijaju i neki od proizvoda koji su karakteristični za to podneblje.
- Lidl je više od maloprodavca hranom
Lidl redovno osvežava asortiman kroz kratkotrajne promocije dodatnih prehrambenih proizvoda, ali ono što ga posebno izdvaja jeste ponuda neprehrambenih proizvoda. Tako se u Lidlu mogu pronaći proizvodi kao što su mali kućni aparati, kuhinjski uređaji, igračke, alati, kućni dekor, oprema za baštovanstvo i još mnogo toga.
- Raspored unutar prodavnica
Da Lidl brine o efikasnosti, govori i činjenica da sve Lidl prodavnice izgledaju gotovo isto. Potrošači su naviknuti na raspored proizvoda u prodavnicama, bolje se snalaze i brže obavljaju svoju kupovinu.
- Svaki Lidl ima parking
U cilju većeg komfora za potrošače, Lidl prodavnice imaju svoj parking. Ovo je plan i za prodavnice koje će se do kraja godine otvoriti u Srbiji.\r\n\r\nLidlov princip da sve procese učini jednostavnijim povećava efikasnost i ostvaruje uštede, koje ovaj maloprodavac ulaže u niže cene proizvoda.
- Cene u Lidlu su istaknute iznad, a ne ispod proizvoda
Za razliku od pogleda ispod polica, na koji su potrošači u Srbiji navikli, u Lidlu se cena saznaje pogledom iznad police. Ovakva praksa potiče od Lidlovih početaka u Nemačkoj kada je sva roba bila izložena na paletama na zemlji, te je jedini način da se cena prikaže bio – „okačiti je iznad”. Savremeni diskont, kakav je Lidl danas ima police, ali se ova tradicija zadržala. Danas se na ovaj način postiže preglednost, a potrošači ne moraju da se savijaju da bi videli cenu proizvoda na najnižim policama.