Marko Arsenovič, generalni direktor kompanije s.Oliver u Sloveniji, Hrvatskoj i Srbiji

0
Marko Arsenovic - s.Oliver

Marko Arsenovič – generalni direktor – s.Oliver u Sloveniji, Hrvatskoj i Srbiji

„U septembru otvaramo prodavnicu s.Oliver u Novom Sadu, a krajem godine i Outlet u Inđiji. Naša strategija je da s.Oliver dovedemo u svaki veći grad…“
Marko Arsenovič, generalni direktor kompanije s.Oliver u Sloveniji, Hrvatskoj i Srbiji, govori za Retail Magazin o ulasku na tržište Srbije, daljim planovima ekspanzije kao i o s.Oliver brendovima dostupnim kupcima u Srbiji.

s.Oliver je nedavno zvanično ušao na srpsko maloprodajno tržište otvaranjem prvih prodavnica u Beogradu na nekoliko lokacija. Kakva su očekivanja i prve povratne informacije od kupaca?

Ulazak na tržište Srbije počeo je 26. maja prošle godine. Tada smo došli u Beograd da vidimo lokacije i nakon obilaska odlučili smo da je pravo vreme. Projekat smo vodili iz naše regionalne centrale, iz Maribora, Slovenije. Krajem oktobra 2021. otvorili smo prve tri radnje u Beogradu: 2 Comma i 1 dečiju s.Oliver. U februaru smo otvorili kancelarije na Batajničkom drumu. 17. marta ove godine otvorili smo čak 5 radnji u 3 tržna centra u Beogradu: 3 s.Oliver, 1 dečiji s.Oliver i 1 Comma radnju. Bio je to odličan ulazak na tržište i odlična osnova za dobar marketing.

U maju je usledilo otvaranje radnje u Subotici i Outlet u tržnom centru Ava u Beogradu. Otvorili smo 10 prodavnica za godinu dana. U svemu tome smo uspeli jer imamo dugogodišnje iskustvo u regionu.

Kupci su nas odlično prihvatili i vraćaju se. s.Oliver je poznat iz inostranstva i cenjen je po odličnom kvalitetu i dobrim krojevima. Kupci nisu poznavali Comma brend, ali mi smo već uradili mnogo na njegovoj vidljivosti za manje od jedne godine.

Comma prodavnica

Comma prodavnica

Nakon Beograda, s.Oliver je nastavio ekspanziju u Srbiji otvaranjem prve prodavnice van Beograda koja se nalazi u Subotici. Koliko gradova planirate da pokrijete maloprodajnom mrežom do kraja ove i naredne godine?

U septembru otvaramo prodavnicu s.Oliver u Novom Sadu, a krajem godine i Outlet u Inđiji. Naša strategija je da s.Oliver dovedemo u svaki veći grad, kao što smo to učinili u Sloveniji, gde danas imamo 32 maloprodajna objekta, i u Hrvatskoj, gde ih imamo 37. Važno je naglasiti da je naš kupac svuda, a ne samo u glavnim gradovima.

s.Oliver kupcima nudi modele za svečane prilike, ali i za svakodnevne. Da li možete da nam kažete više o celokupnoj ponudi dostupnoj na srpskom tržištu?

s.Oliver Srbija predstavlja sve brendove s.Oliver Grupe, odnosno: s.Oliver, s.Oliver Black Label, QS by s.Oliver, Comma, Liebeskind Berlin i Copenhagen Shoes.

Brendovi Liebeskind Berlin i Copenhagen Shoes su brendovi višeg cenovnog ranga i trenutno nisu prisutni na tržištima u regionu, a svi ostali navedeni brendovi su već prisutni.

Brend s.Oliver je naš vodeći brend – to je najkomercijalniji brend. Reč je o ležernom segmentu koji je poslednjih godina postao izuzetno popularan. Brend s.Oliver Black Label nudi poslovnu modu i viši nivo casual segmenta. Comma je ženski brend sa dodirom italijanske romantike. Namenjen je poslovnoj ženi koja voli da putuje, uživa u lepim stvarima i raduje se životu. QS by s.Oliver je urban, moderan i cool. Dečiji s.Oliver je posvećen prirodnim materijalima, udobnim krojevima i simpatičnim dezenima. Naravno, prati trendove u svetu odraslih i prilagođava ih svetu dece.

S.Oliver prodavnica

s.Oliver prodavnica

U Srbiju ste ušli sa novorazvijenim konceptom prodavnice. Koje novine donosi novi koncept i koja je prosečna površina s.Oliver prodavnica na srpskom tržištu?

Koncept se zove Home Story. Nameštaj je napravljen od kombinacije drveta i tamnog metala i zbog toga deluje toplo i udobno. Prosečni kvadrati su: s.Oliver dečiji 90-150, s.Oliver 250-400, Comma 90-150.

Prva faza ekspanzije u Srbiji obuhvatila je otvaranje prodavnica u sklopu šoping centara i retail parkova. Da li je u planu da se ona vremenom proširi i na centar grada i pešačke šoping zone?

Ukoliko rezultati budu u skladu sa očekivanjima, razmišljamo o otvaranju u pešačkoj zoni u sezoni 2023/24. Trenutno nas možete pronaći u tržnim centrima u Beogradu: Ušće, Beo, Delta, Merkator centar, Ava shopping park. Lokacija u centru grada je važna za brendiranje – ovo je najbolji marketing, ali zbog trenutne nesigurne situacije i cena u Kneza Mihajlovoj ulici i dalje smo oprezni.

s.Oliver asortiman

s.Oliver asortiman

Imajući u vidu da online prodaja beleži veliki rast poslednjih godina, da li planirate da tu mogućnost pružite i kupcima u Srbiji?

s.Oliver je globalni brend, ali je i dalje ograničen na evropsko tržište u smislu onlajn prodaje. Visoke carine i logistički izazovi trenutno nam ne dozvoljavaju da otvorimo sopstvenu onlajn prodavnicu. Međutim, svesni smo kolika je kupovna moć na internetu i stoga činimo sve što možemo da ga otvorimo u prvom kvartalu 2024. godine.

Pored Srbije, u regionu ste zastupljeni i u Sloveniji i Hrvatskoj. Koliko će iskustva i odnosi sa kupcima sa ovih tržišta uticati na ponudu i nastup pred kupcima u Srbiji?

U Mariboru imamo centralu za region. Pored široke maloprodajne mreže, imamo franšizne partnere i veleprodajne partnere, u Bosni i Hercegovini, Crnoj Gori i na Kosovu*.

Bogato iskustvo nam svakako pomaže u Srbiji, ali moramo da prilagodimo ponudu srpskom kupcu, koji je veoma modno osvešćen i moderan. Poštujemo kupca i prilagođavamo ponudu njegovim zahtevima i očekivanjima. U Mariboru imamo izložbeni salon za region, veleprodaju i maloprodaju. Detaljno analiziramo prodaju u Srbiji, konkurenciju, nadolazeće trendove i tek onda biramo odeću koju nudimo kupcima u Srbiji.

Nakon ulaska na srpsko tržište, da li kompanija analizira nova tržišta za razvoj maloprodajne mreže na Balkanu? Da li u ovom trenutku vidite potencijal i u kojim zemljama?

Prva je Crna Gora, gde želimo da proširimo sopstvenu maloprodajnu mrežu i veleprodaju. Interesantna je Makedonija, gde smo već godinama radili sa veleprodajnim partnerom. Takođe želimo da što pre pronađemo dobre partnere za franšizu i veleprodaju u Srbiji.

Comma asortiman

Comma asortiman

s.Oliver grupa danas spada u jedne od najvećih evropskih modnih kompanija sa tradicijom od preko 50 godina. Na koliko tržišta posedujete maloprodajne mreže i kakva su očekivanja poslovnih rezultata na nivou grupe ove godine?

Brendovi s.Oliver Group prisutni su u više od 40 zemalja. Kompanija zapošljava 5.100 ljudi, a brend se može kupiti na 7.850 prodajnih mesta. Imamo maloprodajnu mrežu u Nemačkoj, Austriji, Belgiji, Holandiji, Luksemburgu, Češkoj, Slovačkoj, i naravno Sloveniji, Hrvatskoj i Srbiji.

Da li možete da nam kažete više o daljim planovima kompanije na Balkanu narednih godina? Kako i gde vidite s.Oliver grupu?

Naš cilj je da postanemo vodeći brend i postignemo tako visoku prepoznatljivost i reputaciju kao što imamo u Sloveniji i Hrvatskoj. Biti među prva tri brenda u regionu – to je naša vizija!

Podelite:

Ostavite odgovor