„U septembru otvaramo prodavnicu s.Oliver u Novom Sadu, a krajem godine i Outlet u Inđiji. Naša strategija je da s.Oliver dovedemo u svaki veći grad…“
Marko Arsenovič, generalni direktor kompanije s.Oliver u Sloveniji, Hrvatskoj i Srbiji, govori za Retail Magazin o ulasku na tržište Srbije, daljim planovima ekspanzije kao i o s.Oliver brendovima dostupnim kupcima u Srbiji.
s.Oliver je nedavno zvanično ušao na srpsko maloprodajno tržište otvaranjem prvih prodavnica u Beogradu na nekoliko lokacija. Kakva su očekivanja i prve povratne informacije od kupaca?
Ulazak na tržište Srbije počeo je 26. maja prošle godine. Tada smo došli u Beograd da vidimo lokacije i nakon obilaska odlučili smo da je pravo vreme. Projekat smo vodili iz naše regionalne centrale, iz Maribora, Slovenije. Krajem oktobra 2021. otvorili smo prve tri radnje u Beogradu: 2 Comma i 1 dečiju s.Oliver. U februaru smo otvorili kancelarije na Batajničkom drumu. 17. marta ove godine otvorili smo čak 5 radnji u 3 tržna centra u Beogradu: 3 s.Oliver, 1 dečiji s.Oliver i 1 Comma radnju. Bio je to odličan ulazak na tržište i odlična osnova za dobar marketing.
U maju je usledilo otvaranje radnje u Subotici i Outlet u tržnom centru Ava u Beogradu. Otvorili smo 10 prodavnica za godinu dana. U svemu tome smo uspeli jer imamo dugogodišnje iskustvo u regionu.
Kupci su nas odlično prihvatili i vraćaju se. s.Oliver je poznat iz inostranstva i cenjen je po odličnom kvalitetu i dobrim krojevima. Kupci nisu poznavali Comma brend, ali mi smo već uradili mnogo na njegovoj vidljivosti za manje od jedne godine.
Nakon Beograda, s.Oliver je nastavio ekspanziju u Srbiji otvaranjem prve prodavnice van Beograda koja se nalazi u Subotici. Koliko gradova planirate da pokrijete maloprodajnom mrežom do kraja ove i naredne godine?
U septembru otvaramo prodavnicu s.Oliver u Novom Sadu, a krajem godine i Outlet u Inđiji. Naša strategija je da s.Oliver dovedemo u svaki veći grad, kao što smo to učinili u Sloveniji, gde danas imamo 32 maloprodajna objekta, i u Hrvatskoj, gde ih imamo 37. Važno je naglasiti da je naš kupac svuda, a ne samo u glavnim gradovima.
s.Oliver kupcima nudi modele za svečane prilike, ali i za svakodnevne. Da li možete da nam kažete više o celokupnoj ponudi dostupnoj na srpskom tržištu?
s.Oliver Srbija predstavlja sve brendove s.Oliver Grupe, odnosno: s.Oliver, s.Oliver Black Label, QS by s.Oliver, Comma, Liebeskind Berlin i Copenhagen Shoes.
Brendovi Liebeskind Berlin i Copenhagen Shoes su brendovi višeg cenovnog ranga i trenutno nisu prisutni na tržištima u regionu, a svi ostali navedeni brendovi su već prisutni.
Brend s.Oliver je naš vodeći brend – to je najkomercijalniji brend. Reč je o ležernom segmentu koji je poslednjih godina postao izuzetno popularan. Brend s.Oliver Black Label nudi poslovnu modu i viši nivo casual segmenta. Comma je ženski brend sa dodirom italijanske romantike. Namenjen je poslovnoj ženi koja voli da putuje, uživa u lepim stvarima i raduje se životu. QS by s.Oliver je urban, moderan i cool. Dečiji s.Oliver je posvećen prirodnim materijalima, udobnim krojevima i simpatičnim dezenima. Naravno, prati trendove u svetu odraslih i prilagođava ih svetu dece.
U Srbiju ste ušli sa novorazvijenim konceptom prodavnice. Koje novine donosi novi koncept i koja je prosečna površina s.Oliver prodavnica na srpskom tržištu?
Koncept se zove Home Story. Nameštaj je napravljen od kombinacije drveta i tamnog metala i zbog toga deluje toplo i udobno. Prosečni kvadrati su: s.Oliver dečiji 90-150, s.Oliver 250-400, Comma 90-150.
Prva faza ekspanzije u Srbiji obuhvatila je otvaranje prodavnica u sklopu šoping centara i retail parkova. Da li je u planu da se ona vremenom proširi i na centar grada i pešačke šoping zone?
Ukoliko rezultati budu u skladu sa očekivanjima, razmišljamo o otvaranju u pešačkoj zoni u sezoni 2023/24. Trenutno nas možete pronaći u tržnim centrima u Beogradu: Ušće, Beo, Delta, Merkator centar, Ava shopping park. Lokacija u centru grada je važna za brendiranje – ovo je najbolji marketing, ali zbog trenutne nesigurne situacije i cena u Kneza Mihajlovoj ulici i dalje smo oprezni.
Imajući u vidu da online prodaja beleži veliki rast poslednjih godina, da li planirate da tu mogućnost pružite i kupcima u Srbiji?
s.Oliver je globalni brend, ali je i dalje ograničen na evropsko tržište u smislu onlajn prodaje. Visoke carine i logistički izazovi trenutno nam ne dozvoljavaju da otvorimo sopstvenu onlajn prodavnicu. Međutim, svesni smo kolika je kupovna moć na internetu i stoga činimo sve što možemo da ga otvorimo u prvom kvartalu 2024. godine.
Pored Srbije, u regionu ste zastupljeni i u Sloveniji i Hrvatskoj. Koliko će iskustva i odnosi sa kupcima sa ovih tržišta uticati na ponudu i nastup pred kupcima u Srbiji?
U Mariboru imamo centralu za region. Pored široke maloprodajne mreže, imamo franšizne partnere i veleprodajne partnere, u Bosni i Hercegovini, Crnoj Gori i na Kosovu*.
Bogato iskustvo nam svakako pomaže u Srbiji, ali moramo da prilagodimo ponudu srpskom kupcu, koji je veoma modno osvešćen i moderan. Poštujemo kupca i prilagođavamo ponudu njegovim zahtevima i očekivanjima. U Mariboru imamo izložbeni salon za region, veleprodaju i maloprodaju. Detaljno analiziramo prodaju u Srbiji, konkurenciju, nadolazeće trendove i tek onda biramo odeću koju nudimo kupcima u Srbiji.
Nakon ulaska na srpsko tržište, da li kompanija analizira nova tržišta za razvoj maloprodajne mreže na Balkanu? Da li u ovom trenutku vidite potencijal i u kojim zemljama?
Prva je Crna Gora, gde želimo da proširimo sopstvenu maloprodajnu mrežu i veleprodaju. Interesantna je Makedonija, gde smo već godinama radili sa veleprodajnim partnerom. Takođe želimo da što pre pronađemo dobre partnere za franšizu i veleprodaju u Srbiji.
s.Oliver grupa danas spada u jedne od najvećih evropskih modnih kompanija sa tradicijom od preko 50 godina. Na koliko tržišta posedujete maloprodajne mreže i kakva su očekivanja poslovnih rezultata na nivou grupe ove godine?
Brendovi s.Oliver Group prisutni su u više od 40 zemalja. Kompanija zapošljava 5.100 ljudi, a brend se može kupiti na 7.850 prodajnih mesta. Imamo maloprodajnu mrežu u Nemačkoj, Austriji, Belgiji, Holandiji, Luksemburgu, Češkoj, Slovačkoj, i naravno Sloveniji, Hrvatskoj i Srbiji.
Da li možete da nam kažete više o daljim planovima kompanije na Balkanu narednih godina? Kako i gde vidite s.Oliver grupu?
Naš cilj je da postanemo vodeći brend i postignemo tako visoku prepoznatljivost i reputaciju kao što imamo u Sloveniji i Hrvatskoj. Biti među prva tri brenda u regionu – to je naša vizija!