Maja Marić, CPI Property Group: STOP SHOP ritejl parkovi i u 2023. godini ostali verni pružanju modernog i ekološkog iskustva kupovine

0
Maja Marić - CPI Property Group

Maja Marić – menadžerka operacija i liderka beogradske kancelarije u okviru CPI Property Grupe

Saradnja s različitim zakupcima je ključna za uspeh naših STOP SHOP ritejl parkova, uz stalno negovanje partnerskih odnosa sa njima. Sarađujemo sa velikim brojem stranih i domaćih brendova kako bismo našim posetiocima pružili što raznovrsniju ponudu. Naši ritejl parkovi privlače renomirane kompanije i brendove iz različitih industrija, kao što su LC Waikiki, Deichmann, Takko, McDonald’s, IDEA, CCC, Sport Vision i Cineplexx, a 2023. godinu završavamo i sa proširenom saradnjom sa Maxijem na novim lokacijama, kao i novim zakpucima poput Akse.

Nova ulaganja i implementacija inovativnih ekoloških praksi obeležile su 2023. godinu u kompaniji CPI Property Group, dok njihov brend ritejl parkova STOP SHOP beleži odlične rezultate sa prosečnim mesečnim prometom u svih 14 gradova od 18,4 miliona evra. O planovima za 2024. godinu i sumiranju utisaka iz ove godine, za Retail magazin govori Maja Marić, menadžerka operacija i liderka beogradske kancelarije u okviru CPI Property Grupe.

Šta je za kompaniju CPI Property Group značila 2023. godina i da li ste na nešto naročito ponosni?

Za nas je 2023. godina bila u znaku kontinuiranih ulaganja i razvoja STOP SHOP ritejl parkova na tržištu Srbije. Ponosni smo na to što su postali i ostali omiljena destinacija ne samo za kupovinu, već i za zabavu, okupljanje i druženje, jer pružaju sasvim jedinstveno iskustvo stanovnicima manjih gradova u našoj zemlji.

Koncept kupovine na otvorenom prostoru ima niz prednosti, poput prirodnog svetla i svežeg vazduha, a široka ponuda internacionalnih i domaćih brendova po pristupačnim cenama omogućavaju da na jednom mestu naši posetioci zadovolje sve potrebe. STOP SHOP karakterišu i raznovrsni zabavni sadržaji za sve generacije, tako da verujemo da smo u našim nastojanjima da kupcima pružimo održivu i zaokruženu priču bili izuzetno uspešni. Samo u ovoj godini zabeležili smo pet miliona poseta i promet od 18,4 miliona evra.

STOP SHOP Lazarevac

STOP SHOP Lazarevac

STOP SHOP na svojim lokacijama u Srbiji nudi bogatu ponudu domaćih i stranih brendova. Sa koliko kompanija trenutno sarađujete?

Saradnja s različitim zakupcima je ključna za uspeh naših STOP SHOP ritejl parkova, uz stalno negovanje partnerskih odnosa sa njima. Sarađujemo sa velikim brojem stranih i domaćih brendova kako bismo našim posetiocima pružili što raznovrsniju ponudu. Naši ritejl parkovi privlače renomirane kompanije i brendove iz različitih industrija, kao što su LC Waikiki, Deichmann, Takko, McDonald’s, IDEA, CCC, Sport Vision i Cineplexx, a 2023. godinu završavamo i sa proširenom saradnjom sa Maxijem na novim lokacijama, kao i novim zakpucima poput Akse.

Važno je napomenuti da je okupiranost naših objekata sa ukupnom kvadraturom od preko 120.000 m2 već treću godinu zaredom u potpunosti zakupljeni. Ujedno, beležimo i prihod od gotovo 17 miliona evra od izdavanja prostora, što potvrđuje uspeh naših STOP SHOP ritejl parkova u Srbiji, kao i poverenje i podršku naših zakupaca.

Nedavno ste otvorili drugu fazu STOP SHOP-a u Sremskoj Mitrovici i kupcima ponudili još veći izbor brendova. Imate li u planu da nastavite širenje postojećih parkova?

U 2023. godini uspešno smo proširili STOP SHOP ritejl park u Sremskoj Mitrovici za dodatnih 2.300 kvadrata, čime je ovaj objekat dostigao ukupnu površinu od 9.300 metara kvadratnih. Sa ponosom nastavljamo sa ovim trendom i u 2024. godini kada se očekuje završetak druge faze izgradnje STOP SHOP objekta u Subotici. Nakon završetka druge faze radova, ovaj ritejl park će postati jedan od najvećih u Srbiji, sa ukupnom površinom od 15.500 metara kvadratnih.

Takođe, u narednom periodu planiramo i da ritejl park u Smederevu dobije dodatne kapacitete, čime ćemo obogatiti našu ponudu. U oba mesta reč je o dodatnom maloprodajnom prostoru na površinama od 5.000 do 6.000 kvadrata sa dodatnom ponudom domaćih zakupaca i svetskih brendova.

STOP SHOP Sremska Mitrovica

STOP SHOP Sremska Mitrovica

CPI Property u svojim STOP SHOP ritejl parkovima od nedavno svojim posetiocima nudi i punjače za električne automobile. Uz to, na objektu u Požarevcu ste instalirali više od 2.000 solarnih panela. Recite nam nešto više o tome i da li će kompanija nastaviti sa primenom inovativnih rešenja u cilju zaštite životne okoline?

Naša kompanija kontinuirano ulaže u održivost, zbog čega smo na ritejl tržištu Srbije prepoznati kao lideri u oblasti zelene gradnje i primeni održivih rešenja. Osim toga što je STOP SHOP prvi ritejl operater na tržištu Srbije koji je EV punjačima pokrio ceo portfolio, naši posetioci mogu da naprave predah od kupovine na pametnim solarnim klupama sa punjačima za mobilne telefone, besplatnom Wi-Fi internet konekcijom i podacima o vremenu i kvalitetu vazduha. Takođe, oni mogu i da uživaju u urbanim šumama koje rastu u okviru pojedinih STOP SHOP ritejl parkova, a ponosni smo i na sistem za sakupljanje kišnice koji smo postavili u Sremskoj Mitrovici.

Ujedno, STOP SHOP u Požarevcu zauzima posebno mesto u našem portfoliju jer smo upravo tamo instalirali 2.414 fotonaponskih solarnih panela, koji će proizvoditi zelenu energiju i na godišnjem nivou elimisati preko 900 tona ugljendioksida. Poređenja radi, istu količinu CO2 eliminiše iz atmosfere i šuma od 26 hektara.

Da li i koliki potencijal vidite za dalje širenje u Srbiji? Da li su manji gradovi, koji još uvek nemaju retail park, potencijalne lokacije za izgradnju?

Uvideli smo da je srpsko tržište pogodno za implementaciju rešenja kakva su ritejl parkovi na otvorenom, te svakako vidimo potencijal za dalje širenje, naročito u manjim sredinama koje nemaju ovakav koncept kupovine na jednom mestu. Na osnovu reakcija stanovnika gradova u kojima poslujemo, uviđamo da su naši ritejl parkovi zaista postali novi centri zabave, kupovine i generalno provođenja slobodnog vremena, što znači da ovakva vrsta formata zaista donosi velike benefite takvim sredinama.

To posebno važi ukoliko se uzme u obzir činjenica da smo neke naše ritejl parkove gradili na lokacijama koje nisu bile urbanizovane, ili su naprotiv, predstavljale devastirane delove grada, a sada su središte većine dešavanja. Verujemo da lokalnom stanovništu ova vrsta modernizacije veoma znači jer, baš kao u Beogradu ili Novom Sadu, i oni imaju pristup velikom broju brendova i širokoj ponudi sadržaja i usluga.

STOP SHOP Charge&Go EV punjač

STOP SHOP charge&GO EV punjač

Imajući u vidu da Srbija nije deo EU, teško je govoriti o dolasku novih maloprodajnih lanaca. Koje je Vaše mišljenje o tome i da li ih očekujete narednih godina?

Mišljenja smo da iako Srbija nije deo Evropske unije, tržište ritejl parkova ima značajan potencijal za razvoj, šta više, naše kupovne navike predstavljaju sjajnu podlogu za razvoj ovog tržišta. Stoga, dolazak novih maloprodajnih lanaca uvek je moguć i dobrodošao. Imajući u vidu naše iskustvo, Srbija je pokazala da postoji veliko interesovanje za ritejl parkovima, zbog čega ćemo mi nastaviti da oplemenjujemo usluge, vođeni potrebama posetilaca, kao i trendovima na našem tržištu.


STOP SHOP portfolio

STOP SHOP je brend ritejl parkova kompanije IMMOFINANZ koja je u vlasništvu CPI Property Group i koja u Centralnoj i Istočnoj Evropi broji preko 130 STOP SHOP lokacija u deset evropskih zemalja. Radi se o lokalnim maloprodajnim objektima koji pokrivaju područja od 30.000 do 150.000 stanovnika i koji nude širok spektar proizvoda uz povoljan odnos cene i usluge.

Podelite:

Ostavite odgovor