Lazar Marković – direktor maloprodaje Mercator-S

0
Lazar Marković, direktor maloprodaje Mercator-S

Lazar Marković, direktor maloprodaje Mercator-S

„Radimo na snažnom razvoju maloprodajne mreže u Srbiji, što pokazuje otvaranje 20 IDEA prodavnica u proteklih godinu dana, sa prodajnom površinom većom od 5.800 kvadratnih metara.“

Lazar Marković, direktor maloprodaje kompanije Mercator-S, govori za Retail Magazin o investicijama, konstantnim inovacijama,  trendovima i daljim planovima razvoja kompanije Mercator-S.

Grupa Mercator je nedavno postala deo Fortenova Grupe. Da li i koje prednosti će doneti transakcija i kako će ona uticati na dalje poslovanje kompanije u Srbiji?

Mercator Grupa je, povezivanjem sa Fortenova Grupom, dobila stabilnog vlasnika koji će ubuduće omogućiti razvoj i, pre svega, novi investicioni ciklus. Za Mercator je ključno da će unutar Fortenova grupe biti deo najveće maloprodajne mreže u regionu, što podrazumeva i jačanje stabilnosti lanaca nabavke i pozitivan uticaj na dobavljače i mogućnosti za dalji razvoj njihove delatnosti i brendova.

Integracija Mercatora u Fortenovu grupu će na svim tržištima gde posluje, tako i u Srbiji, otvoriti nove mogućnosti za sinergiju, optimizaciju određenih procesa i unapređenje poslovne efikasnosti, što će da ojača Mercatorov položaj na tržištu i omogućiti poslovni uspeh i dalji rast.

Otvaranjem novih maloprodajnih objekata, Mercator-S nastavlja ekspanziju na srpskom tržištu. Nedavno ste otvorili ekskluzivne prodavnice IDEA Residence u Beogradu i IDEA Nais u Nišu. Koje novine u usluzi ste doneli potrošačima i koliko novih i modernizovanih prodavnica planirate da otvorite u ovoj godini?

Radimo na snažnom razvoju maloprodajne mreže u Srbiji, što pokazuje otvaranje 20 IDEA prodavnica u proteklih godinu dana, sa prodajnom površinom većom od 5.800 kvadratnih metara. IDEA Residence i IDEA Nais su potvrda da sa novim znanjima, inovacijama i entuzijazmom menjamo tržište maloprodaje u Srbiji, unapređujemo uslugu prema kupcima, i stvaramo nove prilike za razvoj domaće privrede.
Ove naše dve prodavnice su potpuno novi koncept koji nudi moderno i drugačije iskustvo kupovine potrošačima, sa brojnim novitetima u ponudi. Novitet u domenu vrhunske usluge u IDEA Residence je digitalizacija knjige utisaka, koja potrošačima omogućava da ostave komentar i sugestiju na nov i potpuno moderan način.

Na današnji dan imamo 340 objekata, a do kraja 2021. planiramo da otvorimo između 5 i 10 novih objekata, presložimo 68, i potpuno preuredimo 6 postojećih prodavnica. Znamo da današnji potrošač poslednje dobro iskustvo želi da ima i u svakoj sledećoj kupovini, i IDEA Residence kao i IDEA Nais su dokaz da smo mi spremni na takav izazov.

IDEA Nais

IDEA Nais

U skladu sa globalnim prehrambenim trendovima kompanija Mercator-S je otvorila nekoliko Idea Organic prodavnica u Beogradu. Da li ste zadovoljni dosadašnjim rezultatima?

Pandemija je pokazala koliko je FMCG trgovina važna, posebno zdravi proizvodi jer ljudi brinu više o svom zdravlju i unosu kvalitetnih namirnica i nutritijenata. U ponudi svih naših IDEA Organic prodavnica nalazi se najširi asortiman organskih proizvoda na jednom mestu, organsko voće i povrće na meru, organsko meso i riba, organski zid sa rinfuznim organskim proizvodima i drugi proizvodi.

Na osnovu dobrih rezultata prodavnica i velikog rasta Organic odeljenja, tokom 2020. godine radili smo na razvoju i otvaranju novih objekata. Do sada, otvorene su četiri nove prodavnice u Beogradu, jedna na Senjaku i dve na Vračaru, kao i IDEA Organic prodavnica u ulici Kneza Miloša. Takođe, do sada u okviru 17 IDEA prodavnica Super formata napravljena su organic odeljenja i time smo organic koncept približili kupcima u skoro svim opštinama u Beogradu kao i našim potrošačima u Novom Sadu, Nišu i Kragujevcu. Da bi kupcima olakšali kupovinu zdravih namirnica, više od 70% asortimana IDEA Organic prodavnice je moguće poručiti preko IDEA Online prodavnice ili preko aplikacije Glovo.

Zadovoljni smo što kupcima koji biraju da se zdravo hrane imamo šta da ponudimo. Posebnu vrednost kupovine u našim organic prodavnicama daje usluga savetovanja od strane stručnog osoblja, nutricionista i prehrambenih tehničara, koji uvek mogu da posavetuju naše kupce u vezi sa izborom proizvoda ili odgovore na pitanja i nedoumice.

IDEA Organic

IDEA Organic

Idea, Roda i Mercator prodavnice su kod potrošača prepoznate sa širokim asortimanom. Ono što potrošači ne mogu da pronađu u većini drugih lanaca, mogu upravo u Vašim prodavnicama. Da li je u planu da se asortiman i dalje povećava i u kojim kategorijama?

Naši veliki formati prodavnica se izdvajaju po širokom, pažljivo odabranom asortimanu, među kojima su i mnogi artikli koje kupci do sada nisu imali priliku da kupe. Ono na čemu insistiramo u našoj ponudi jeste uvek sveže voće i povrće, sveže meso domaćeg porekla, ponuda na odeljenju pekare, a u odabranim prodavnicama poseban deo ponude čini asortiman zdrave hrane powered by IDEA Organic. Nastojimo da našu ponudu prilagodimo lokalno, proizvodima koji su karakteristični za to podneblje. Dalji razvoj i širenje asortimana zavisi od potreba naših kupaca i bićemo fokusirani na kategorije koje potrošači kupuju.

Nastavićemo da budemo podrška domaćim proizvođačima jer je to naše strateško opredeljenje, da radimo na promociji domaćih proizvođača i na isticanju onoga što je proizvedeno u Srbiji.

Kao najveći partner Super Kartice, deo ste najvećeg Loyalty programa u Srbiji. Koliko je to uticalo na uspešno poslovanje i da li potrošači mogu da očekuju neke novine u tom segmentu poslovanja?

Mercator-S je u saradnji sa još dva partnera pokrenuo program Super Kartica pre još 8 godina kako bi nagradio svoje verne potrošače. Besplatna i jednostavna za korišćenje, Super Kartica pruža brojne benefite i omogućava da kupci iskoriste značajne popuste i pogodnosti, ostvare cashback nakon obračunskog perioda, dok nama daje mogućnost da bolje upoznamo svoje potrošače i nagradimo ih personalizovanim akcijskim pogodnostima. Sa više od milion registrovanih korisnika I 13 partnera u programu, Super Kartica predstavlja najveći multi lojaliti program u Srbiji. Pored lojalti kartice, postoji opcija da naši potošači aktiviraju i Super Karticu plus, koja ima i funkciju plaćanja, kao i platnu Super Karticu, koja je kreditna Mastercard kartica u saradnji sa Sberbankom. Sve benefite potrošači mogu pratiti i na Super Kartica mobilnoj aplikaciji. Ova aplikacija omogućava učlanjenje u Super Kartica program, kao i aktiviranje članstva u dečjem klubu – Super Klubić. I u narednom periodu korisnike Super Kartice očekuju novine.

Vidimo sve oštriju konkurenciju i nove igrače na srpskom tržištu. Ipak, Mercator beleži dobre rezultate i rast prodaje. Gde vidite najveću prednost u odnosu na konkurente?

Razvoj digitalne transformacije biznisa je ono što nas izdvaja na tržištu. Poslednja godina značajno je uticala na razvoj brojnih novih usluga koje smo ponudili našim kupcima jer je naša misija da idemo u susret kupcima i zato ne prestajemo sa inovacijama. Nastavili smo sa razvojem i digitalizacijom usluga u prodavnicama. Prvi smo uveli plaćanje putem IPS QR koda, koji je nastao u saradnji sa Narodnom bankom Srbije i Bankom Poštanskom štedionicom, i opet prvi sa Mastercardom i Unicredit bankom našim kupcima obezbedili „CASH TO GO”, odnosno podizanje novca na kasi i ova usluga je jedinstvena u retailu u Srbiji.

Mi smo peti poslodavac u Srbiji po broju zaposlenih. U vrhu smo i po mnogim finansijskim pokazateljima, izdvajanjima za budžet Srbije i ostalim parametrima. Naša organizaciona kulutra je na visokom nivou, razvijamo talente, zapošljavamo mlade, mentorski ih razvijamo i svi oni postaju vrhunski profesionalci kakve bi svaka kompanija poželela. Mercator je kompanija koja želi svakom pojedincu da pruži šansu za promenu, za rast, kao i za uživanje u tome što radi, što nas izdvaja od drugih poslodavaca.

mercator-lubenice

Proteklih godinu dana smo videli jednu veoma tešku i izazovnu situaciju za maloprodajni sektor. Šta je to što biste izdvojili kao najveće prepreke na koje ste nailazili i uspešno ih savladali zajedno sa Vašim timom?

Tokom borbe protiv epidemije, Mercator je osigurao nesmetano snabdevanje stanovništva osnovnim proizvodima. Obezbedili smo adekvatne količine posebno neophodnih prehrambenih proizvoda i svakodnevno analizirali potrebu za proizvodima koji su imali najveći nivo tražnje kupaca. Bez obzira na strah izazvan koronavirusom, uz veliki pritisak na naše radnje i otežane okolnosti dostave, koja je radila u daleko dinamičnijem tempu, odgovorili smo na potrebe kupaca. Pored toga, fokusirali smo se na obezbeđivanje konkurentnih cena i široku ponudu prilagođene željama i potrebama svojih kupaca.

Pandemija je otvorila nove načine dodatne brige za naše ljude i još pažljivijeg praćenja njihovih potreba. Sproveli smo niz mera kojima smo štitili fizičko zdravlje naših ljudi ali se i trudili da pružimo podršku mentalnom zdravlju. Pokrenuli smo inicijativu kao preporuke za svakog zaposlenog kako da sačuva zdravlje, u vidu štampanih materijala za sve objekte, organizovali smo i radionice sa savetima za lidere timova kako da što bolje podrže svoje kolege u novonastaloj situaciji. Obezbedili smo i besplatnu direktnu liniju za pomoć psihologa.

Pored toga, tokom prethodnih godinu dana, od ključne važnosti za uspeh je Mercatorova strateška saradnja sa lokalnim proizvođačima i dobavljačima. Ovo je još jednom pokazalo veliku konkurentsku prednost za Mercator. Sve što smo ostvarili ne bi bilo moguće bez naših ljudi, profesionalnih smernica, podrške i pomoći dobavljača, i svih ostalih partnera. Ovakva saradnja nam je omogućila da iskoristimo sav svoj potencijal u korist naših kupaca.

Koja je uloga Mercator-S kada je u pitanju dalji razvoj trgovine u Srbiji?

Mercator danas nije samo trgovac, već mnogo više. To je platforma koja povezuje zaposlene, kupce i dobavljače, i uspešno razvija niz novih prodajnih koncepata. Znanje, trud, iskustvo, sposobnost i lojalnost zaposlenih kreatori su Mercatorovog uspeha. Sa stabilnim vlasnikom stvaraju se nove mogućnosti. Očekujemo nova ulaganja i razvoj maloprodajne mreže. Radićemo kao integrisani i svestrani tim, koji nam omogućava da postignemo operativnu izvrsnost i da investiramo u vrednost, obim, uslugu, kvalitet i pogodnosti za naše kupce.

Prioriteti Mercatora u narednom periodu su jačanje trgovinske mreže kroz formate koji odgovaraju lokalnom tržištu, razvoj savremene logističke infrastrukture u Srbiji, povećanje tržišnog udela i profitabilan rast na srpskom tržištu. Zahvaljujući razvijenoj strategiji digitalne transformacije i ulaganjima koja će biti biti usmerena na dalji digitalni razvoj i e-trgovinu, očekujemo dalji rast na našem tržištu.

Mercator-S je napravio veliki korak napred implementacijom i popularizacijom svoje internet prodavnice na adresi online.idea.rs. Kako ste zadovoljni poslovanjem internet prodavnice i planirate li dostavu proširiti i na druge gradove i opštine pored Beograda i Novog Sada?

Okolnosti su nas ubrzale u promenama i u prvi plan su došle inovativnost i kreativnost kako bismo se prilagodili novim potrebama naših kupaca. Zbog novonastale situacije, a kako bismo bili efikasniji i brži, ponudili smo dve nove usluge.

Povećali smo kapacitete na IDEA onlajn prodavnici. Snažno smo razvili online kupovinu i implementirali više načina dostave i preuzimanja kupljene robe. Povećali smo logističke kapacitete za IDEA online prodavnicu zbog izuzetne tražnje, razvili uslugu „Poruči i pokupi” i pokrenuli saradnju sa Glovom. „Poruči & pokupi” kupcima omogućava da porudžbinu naprave na IDEA onlajn veb-šopu, a preuzmu u našim radnjama. Ova usluga je dostupna u čak 17 gradova Srbije i u 24 naše prodavnice. Takođe, u saradnji sa „Glovom”, pokrenuli smo dostavu namirnica na kućnu adresu za najviše 60 minuta. Ova usluga je trenutno dostupna u Beogradu, Novom Sadu, Nišu, Pančevu, Kragujevcu i Subotici.

I u narednom periodu nastavljamo sa konsolidacijom maloprodaje kroz digitalizaciju i razvojem digitalnih platformi.

Podelite:

Ostavite odgovor