Ana Petrović – Lidl – član uprave i direktor nekretnina / ekspanzije

0
Ana Petrović - Lidl Srbija

Ana Petrović – Lidl Srbija – Izvršni direktor direkcije Centralne usluge i član uprave

Od prvog dana cilj je isti – pokriti tržište i biti blizu svim našim potrošačima, a opet ostati veran našem visokom standardu kvaliteta lokacija i konceptu prodavnica.
Izvršni direktor direkcije Centralne usluge i član uprave Lidl Srbija, Ana Petrović, govori za Retail Magazin o poslovanju, planovima ekspanzije i iskustvu sa obezbeđivanjem lokacija u Srbiji.

U kompaniji Lidl Srbija ste skoro od njenog osnivanja, tačnije od početka formiranja tima za investicije i ekspanziju. Da li je i koliko bio težak početak za Vas i za samu kompaniju imajući u vidu da se radi o ulasku jedne velike kompanije a da su one koje su dolazile pre vas imale određenih poteškoća u pronalasku lokacija i dobijanju neophodnih dozvola? 

Početak nije bio težak. Bili smo mali tim, pun motivacije i entuzijazma, bez dana iskustva u nekretninama i nismo mnogo znali, osim da treba da nađemo najbolje lokacije za Lidl. Možda je baš to i bila formula za uspeh. Bilo je mnogo zanimljivo sretati sve te poznate ljude iz oblasti biznisa i pregovarati o zemljištima. Mi smo njima tada verovatno izgledali kao grupa klinaca koji su došli da ćaskaju o nekretninama. Korak po korak smo učili i rasli. Danas sa ponosom mogu da kažem da smo izgradili ozbiljan tim sa iskustvom i znanjem, koji je u Srbiji stekao zavidan portfolio nekretnina.

Lidl je u Srbiji jedan od najpoželjnijih poslodavaca. Šta bi ste izdvojili kao prednosti koje Vi i Vaše kolege imate u sektoru koji vodite?

S obzirom da je sektor Centralnih usluga najstariji sektor u okviru kompanije Lidl Srbija, mi smo već dugo zajedno, preležali smo „dečije bolesti“ i napravili jedan uigran tim čiji se članovi jako dobro poznaju međusobno. Pored svih benefita koje nudi Lidl Srbija kao jedna renomirana kompanija svetskog nivoa, poput privatnog zdravstvenog osiguranja, petodnevne radne nedelje, atraktivne zarade, ja bih posebno istakla našu atmosferu i odnose unutar sektora. To se ne nalazi baš lako, gradi se godinama, a svi znamo koliko je teško u današnje vreme održati tim na okupu dugi niz godina. Neke od kolega su u timu više od deset godina (a i ja sama). Mislim da to govori da nam je baš dobro.

Veoma hrabro ste ušli na tržište ali i snažno nastavili ekspanziju prvih godina poslovanja. Lidl smo u početnoj fazi videli u velikim gradovima, dok je on sada prisutan i u manjim mestima. Da li pripremate nešto novo kada je u pitanju ekspanzija kako bi došli do još većeg broja potrošača? 

Naša strategija ekspanzije je od početka jasna. Imali smo nameru da se pozicioniramo u svim srednjim i većim gradovima Srbije, ali smo sve vreme analizirali i manje gradove. Kada je došlo vreme krenuli smo sa otvaranjima u gradovima koji na početku nisu bili u fokusu.

U našoj strategiji nema ništa novo, od prvog dana cilj je isti, pokriti tržište i biti blizu svim našim potrošačima, a opet ostati veran našem visokom standardu kvaliteta lokacija i konceptu prodavnica. Vrlo je bitno da obezbedimo lokacije gde se svi atributi kupovine u Lidlu u potpunosti mogu sprovesti. Ne pravimo kompromise u pogledu veličine i oblika prodavnice, brojem parking mesta ili jednostavnošću pristupa. U šali rečeno, treba samo da obezbedimo najbolje lokacije gde god da smo.

Ana-Petrović - Lidl

Ana-Petrović – Lidl

Nakon četiri godine poslovanja stigli ste i nedaleko od centra Beograda sa još jednom Metropol prodavnicom koja je smeštena u Bulevaru despota Stefana. Da li možemo da je gledamo kao polaznu tačku prema centralnim delovima i kada konačno možemo da očekujemo i City format u Srbiji, imajući u vidu veliko interesovanje potrošača u onim delovima u kojima nije moguće otvoriti standardne kao ni Metropol prodavnice? 

Lokacije u centru Beograda nisu one koje se lako i brzo kupuju. Ponosni smo na lokaciju u Bulevaru Despota Stefana i naravno, dalje radimo na tome da još priđemo potrošačima koji su u centru grada. Ali sa druge strane vrlo smo oprezni sa kompromisima koje sa sobom nosi „City format“. Već sam pomenula koliko je bitno da se standard i koncept prodavnice poštuju, a ulazak u manje prostore traži velike kompromise, na koje potrošači nisu uvek spremni.

Sigurna sam da ćemo u budućnosti naći način da ostanemo verni sebi, budemo još bliži potrošačima i pružimo im više od očekivanog, uz standardno najbolji odnos cene i kvaliteta.

Tokom ove godine otvorili ste i drugi logistički centar koji se nalazi u Lapovu. Da li će i koliko to uticati na još veće pozicioniranje i otvaranje novih prodavnica i da li možemo da očekujemo nove investicije u logistici? 

Tako je, nakon godinu dana od početka izgradnje, u avgustu ove godine otvorili smo novi „zeleni“ logistički centar, koji se prostire na čak 57.000 metara kvadratnih u Lapovu. Ova investicija od oko 70 miliona evra, donela je našoj kompaniji 250 novih radnih mesta, kao i veću efikasnost u lancu snabdevanja. Pomenula sam da je „zeleni“ jer smo tokom gradnje poštovali najviše standarde održivosti tako da i tokom rada ovaj logistički centar karakteriše smanjena upotreba energije i vode, kao i manje generisanje otpada. Za ovaj objekat smo dobili Platinum Leed sertifikat, koji imamo i za Upravnu zgradu u Novoj Pazovi, po čemu smo jedinstveni u Srbiji, na šta smo jako ponosni. Sve ovo je deo naše aktuelne strategije ekspanzije za Srbiju.

Što se tiče širenja mreže naših prodavnica, nastavljamo u našem ritmu kontinuirano svake godine sa novim prodavnicama, kako u novim gradovima, tako i u onim gde već postojimo, a ima potrebe za većim prisustvom. Logistički centri su tu da prate taj rast naše mreže. Sve je detaljno osmišljeno i ima svoj jasan razlog zašto se i kada dešava. S obzirom na kompleksnost projekta logističke centre planiramo i pripremamo mnogo pre njihovog samog otvaranja.

Kompanija Lidl Srbija trenutno posluje sa više od 60 modernih maloprodajnih objekata. Da li imate neki okvirni plan o broju objekata sa kojim bi potpuno zaokružili ekspanziju na domaćem tržištu? 

Radimo prema ciljevima za 2030. godinu, sa željom da se širimo dok god postoji tražnja za Lidlom. To ozbiljno premašuje trenutni broj prodavnica.

Lidl je poslednjih godina registrovao predstavništva u Bosni i Hercegovini, Crnoj Gori i Severnoj Makedoniji. U nekim državama je i već započeta izgradnja prvih marketa. Koliko je dobro poslovanje na srpskom ali i na ostalim tržištima regiona uticalo da se još snažnije pozicionirate na Balkanu i uđete na nova tržišta?

Sigurno da je iskustvo Lidl Srbije dalo pozitivan signal za poslovanje na našem podneblju, ali se sva okolna tržišta i bez toga posmatraju i analiziraju. Lidl vrlo ozbiljno pristupa ekspanziji i širenju svoje mreže, dobro posluje na mnogo evropskih tržišta, ne samo balkanskom, što potvrđuje činjenica da je maloprodavac broj 1 u Evropi. Mi u Lidl Srbiji smo srećni što sada možemo da podelimo svoje znanje i iskustvo otvaranja u našoj zemlji, a Internacional odlučuje o novim tržištima.

Podelite:

Ostavite odgovor