Ivan Protega – retail manager – JYSK

0
Ivan Protega - Retail manager - JYSK

Ivan Protega – Retail manager – JYSK

„Kupac je u središtu pažnje i njegovo mišljenje nam je izuzetno bitno. Upravo zato, kontinuirano radimo na istraživanjima tržišta prema kojima se formiraju naši naredni koraci kako bismo spremno odgovorili na potrebe kupaca kako na Balkanu tako i konkretno u Srbiji.“

JYSK retail menadžer za Sloveniju i Srbiju, Ivan Protega, govori o inovacijama, poslovanju i budućim planovima kompanije JYSK, kako u Srbiji, tako i u regionu.

JYSK slavi deset godina poslovanja u Srbiji i jedan je od prvih velikih trgovaca koji je investirao u srpsko tržište. Gde je danas JYSK Srbija?

Pre desetak godina kada smo otvorili našu prvu radnju u Subotici, JYSK je bio relativno nepoznata kompanija na tržištu i nije se puno znalo o našoj specifičnoj, skandinavskoj poslovnoj kulturi.

Danas obeležavamo deset godina poslovanja u Srbiji. U ovoj deceniji otvorili smo 41 prodavnicu i webshop u 27 gradova širom Srbije. Imamo u ponudi više od 6.000 proizvoda i zapošljavamo 362 edukovanih i uslužnih radnika.

Takođe, zanimljivo je da se prema istraživanju koje je sprovela The Employer Branding Agency JYSK kompanija našla među najboljim poslodavcima na teritoriji Srbije za 2021. godinu.

Otvaranjem više desetina maloprodajnih objekata snažno ste se pozicionirali na srpskom tržištu i ponudili širok asortiman nameštaja i stvari za opremanje doma. Planirate li dodatno širenje radnji i asortimana proizvoda?

Ovo leto smo na tržištu Srbije predstavili novi format XL prodavnica. Ovaj koncept se razlikuje od uobičajenog pre svega jer poseduje veću kvadraturu koja kupcima pruža bolju preglednost, širi asortiman i inspirativniji koncept izlaganja. Osim većeg prodajnog prostora koji radnju čini prozračnijom, kupci sada imaju priliku da unutar ovog formata vide i kupe artikle koje JYSK u svojoj prodaji ima isključivo preko webshopa.

Iako je sve veći trend kupovina online, pre nego što donesu odluku, kupci prethodno žele da vide i isprobaju proizvode, posebno ukoliko je reč o nekom većem komadu nameštaja kao što je krevet ili sofa. Ovakav XL format je idealno rešenje za to. U novoj finansijskoj godini za sada planiramo da otvorimo četiri nove prodavnice i neprestano smo aktivno u potrazi za novim lokacijama, a osim toga, fokus će nam biti i na preuređenju postojećih prema novom inspirativnijem, skandinavskom konceptu 3.0.

Ivan Protega - retail manager - JYSK

Ivan Protega – retail manager – JYSK

JYSK je poznat po odličnom odnosu cene i kvaliteta proizvoda. Na neke od proizvoda, kao što su GOLD dušeci, nudite 100 dana za testiranje. Što to znači?

Jedna od najvažnijih stvari prilikom izbora dušeka je da ga isprobate i proverite da li vam je udobno na njemu. Iz tog razloga, naš savet je da odabere prodavnicu u kojoj je moguće isprobati što više različitih vrsta, pre nego što se odlučite, a mi u JYSK-u smo posebno ponosni na naš Studio dušeka. Važno je da vodite računa i o tvrdoći dušeka pre nego što napravite finalni izbor.

Kod nas postoji mogućnost da isprobate više različitih vrsta, ali i da dobijete savet Stručnjaka za kulturu spavanja. Često je potrebno i do nekoliko nedelja da se telo navikne na novi madrac. Upravo zato imamo u svojoj ponudi opciju GOLD madrac tokom 100 noći – Nakon 100 noći testiranja ako niste 100 odsto zadovoljni, imate pravo da ga zamenite.

Održivost i zaštita životne sredine su centralne teme za sve kompanije, a pogotovo proizvođače. JYSK prodaje baštenski nameštaj sa FSC oznakom koja je indikator da je nameštaj napravljen od drveta iz šuma koje se odgovorno seku i održavaju. Koji su još neki od projekata održivosti i zaštite životne sredine u kojima učestvuje kompanije JYSK?

Kompanija JYSK 2006. godine je bila jedan od prvih članova kada je FSC osnovao svoju filijalu u Danskoj. Do kraja 2024. godine, svi JYSK-ovi proizvodi i ambalaža napravljena od drveta, kartona ili papira imaće FSC™ sertifikat (FSC™ N001715).

Tokom prethodne tri godine sproveli smo vrlo detaljna merenja i analize sa ciljem redukcije CO2 emisije. Usmereni smo na proizvodnju koja podrazumeva „odgovornije“ sirovine, smanjenje ambalaže, ali i klimatskih uticaja našeg poslovanja, kao i podsticanje našeg lanca snabdevanja da čini isto.

Trenutno smo usred transformacije JYSK ambalaže u održiviji dizajn. Postepeno smo ukinuli PVC ambalažu i radimo na tome da se rešimo poslednjih komada EPS ambalaže od pene i zamenimo alternativama koje se mogu reciklirati. Ako naručite u JYSK-u proizvode putem web shopa, oni će vam biti dostavljeni u kutiji prilagođenoj veličini za vašu narudžbinu, zahvaljujući tehnologiji Packsize koja se koristi u našim distributivnim centrima.

Već dugi niz godina radimo sa najverodostojnijim svetskim eko-oznakama kako bismo osigurali da materijali od kojih su izrađeni naši proizvodi dolaze iz odgovornih izvora. Na primer, osiguravanje hemijske sigurnosti, koristeći OEKO-TEX oznake za sertifikovanje tekstilnih proizvoda ili 100 odsto održiviji pamuk koristeći sertifikate Better Cotton Initiative (BCI) i Global Organic Textile Standard (GOTS).

JYSK dušeci

JYSK dušeci

Navodite kako odgovorno poslovanje nije samo stvar kompanije nego i dobavljača i svih ostalih u lancu proizvodnje i prodaje?

JYSK ulaže značajne napore u aktivaciju svesti naših partnera sa kojima sarađujemo. Kao maloprodajni lanac, uticaj naših prodavnica na životnu sredinu prilično je mali u poređenju sa uticajem koji ima naš lanac snabdevanja. Upravo iz tog razloga, angažovanje globalnih i transportnih dobavljača od presudne je važnosti.

Cilj nam je da podržimo dobavljače da ispune naše postojeće i nadolazeće zahteve o održivosti bez stvaranja dodatnog posla ili povećanja troškova. Iako su ciljevi koje postavljamo ambiciozni, nijedna od ovih promena neće se dogoditi preko noći, pa će biti dovoljno vremena za saradnju sa našim partnerima kako bismo prešli na održivije materijale, proizvodne procese i mogućnosti prevoza.

Pored snažne ekspanzije JYSK je uvodio i nove usluge koje je ponudio svojim kupcima, poput online prodavnice i dodatnu mogućnost od ove godine da kupac sam može da preuzme svoje proizvode u radnji. Kakvi su rezultati u tom segmentu imajući u vidu da su bila ograničenja u radnom vremenu pogotovo prodavnica koje posluju u sklopu tržnih centara i da je online trgovina beležila veliki rast?

Online prodaja prethodnih godina beleži snažan rast a u 2021. godini od gotovo 20 odsto što je i očekivano s obzirom na okolnosti izazvane pandemijom. Ono po čemu se izdvajamo je to što smo i pre korona krize imali spremno i razvijeno je opcija CLICK & COLLECT – ONLINE REZERVACIJE proizvoda iz prodavnice i Online kupovine uz opciju preuzimanja u odabranoj prodavnici bez troškova dostave ili slanje na kućnu adresu.

Osnovna prednost Click &Collect koncepta je ta što ne stvara dodatne troškove, proizvodi su spremni u roku od pola sata i plaćaju se prilikom preuzimanja u prodavnici.

Druga popularna novost koju nudimo prilikom online kupovine na JYSK.rs je da kupci prilikom kupovine mogu da odaberu opciju „Naručite online i preuzmite u prodavnici“ kao mogućnost potpuno besplatne dostave.

JYSK prodajni salon

JYSK prodajni salon

2018. godine u Srbiji uvodite novi 3.0 koncept JYSK radnje. Koliko je do sada otvoreno radnji sa novim konceptom i koje novine je doneo?

Reč je o najnovijem konceptu koji odlikuje potpuno drugačiji, skandinavski stil uz koji će svi naši kupci imati inspirativniji doživljaj kupovine. Osim boljeg načina izlaganja proizvoda, naglasak je i na boljem osvetljenju, lepšim nosivim elementima, drvenim podovima i boljoj preglednosti prodavnice.

Fokus nam je na preuređenju i do sada imamo 22 prodavnice prema novom konceptu u Srbiji, a plan nam je da u svim državama u kojima JYSK posluje sve prodavnice uskladimo prema novom konceptu do 01.09. 2024. godine.

Sa pozicije Retail menadžera za Sloveniju i Srbiju, kako gledate tržišta na Balkanu u odnosu na ostala evropska tržišta na kojima posluje JYSK?

Naš primarni fokus je fleksibilnost u poslovanju i odgovaranje na potrebe kupaca. Uz postojeće tržišne trendove, neprestano radimo na unapređenju kvaliteta proizvoda, ali i čitavog niza usluga. Ono što je takođe važno, to je osluškivanje želja i potreba naših kupaca na lokalnom nivou i konstantan rad na prilagođavanju ponude.

Kupac je u središtu pažnje i njegovo mišljenje nam je izuzetno bitno. Upravo zato, kontinuirano radimo na istraživanjima tržišta prema kojima se formiraju naši naredni koraci kako bismo spremno odgovorili na potrebe kupaca kako na Balkanu tako i konkretno u Srbiji.

JYSK - otvaranje prodajnog salona

JYSK – otvaranje prodajnog salona

JYSK konstantno svake godine beleži rast prodaje u Srbiji. Kakvi su rezultati bili u prethodnoj godini i kakva su predviđanja za tekuću godinu?

JYSK u Srbiji godinama beleži kontinuiran rast, a fiskalnu godinu 2021. koja se kod nas sumira zaključno sa 31. avgustom – završio je sa rastom prometa većim od 22 odsto. To nam je još jedan dokaz da su kupci prepoznali sve naše vrednosti, a pre svega kvalitet proizvoda uz odlične cene, personalizovani pristup, razne mogućnosti online kupovine poput Click&Collect i OOPUS (naruči online – pokupi u prodavnici), kao i brigu za zaposlene i doprinos zajednici kroz naše održivo poslovanje.

Prostora za rast i razvoj uvek ima. Da biste rasli, morate konstantno ulagati u nove proizvode i znanja. Mi smo tu sigurno u prednosti jer smo implementirali razne edukacije i treninge za koje smo razvili mobilne aplikacije.

Generalno, većina naših sistema radi i na mobilnim uređajima, što nam omogućava da budemo brži u odnosu na konkurenciju. Ipak, naša najveća prednost su naši zaposleni, koji svaki dan dočekaju naše kupce sa osmehom. Bez vrhunskih radnika, nema ni rasta, ni uspeha.

Kakvi su kratkoročni i dugoročni JYSK planovi za Srbiju i zemlje Balkana?

JYSK-ov razvoj je stabilan i kontrolisan. Naš osnivač, gospodin Lars Larsen je postavio jasan smer, u kom nema stagnacije. Cilj su nam ekspanzija i kontinuiran rast. Nedavno smo proslavili cilj od 3.000 otvorenih prodavnica i ambiciozno postavili novi cilj.

Na globalnom nivou, plan nam je da proširimo poslovanje na 5.000 radnji, a da bi se to ostvarilo, svaka država mora doprineti svojim napretkom i novim otvaranjima, uključujući i Srbiju.

Podelite:

Ostavite odgovor