Ambicija je dalje širenje prodajne mreže na teritoriji Srbije kroz direktni i franšizni tip poslovanja, pa je naša sledeća lokacija Niš.
Alija Jašarević, rukovodilac maloprodaje Soko Štarka, govori u intervjuu za Retail Serbia i Retail Magazin o poslovanju i planovima za razvoj Soko Štark maloprodajne mreže.
Razvoj maloprodajnog sektora u Atlantic Grupi intenziviran je od početka godine otvaranjem novih Štark specijalizovanih radnji. Kompanija je pored širenja mreže u Beogradu otvorila novo poglavlje dolaskom u Novi Sad koji je tako dobio svoju prvu Štark radnju. Da li će potrošači i u drugim gradovima u Srbiji biti u prilici da u narednom periodu kupuju u Štark radnjama koje su posebne po svom enterijeru i širokom asortimanu?
Trenutno imamo 13 maloprodajnih objekata u Beogradu i jedan u Novom Sadu. Ambicija je dalje širenje prodajne mreže na teritoriji Srbije kroz direktni i franšizni tip poslovanja, pa je naša sledeća lokacija Niš.
Kada je reč o postojećim Štarkovim maloprodajnim objektima oni predstavljaju odraz naših brendova i želja potrošča i zato smo većinu naših radnji potpuno renovirali, kako bi i enterijerom dočarali tu emociju i uz prisni ambijent omogućili našim potrošačima da izmedju ostalog, po svojoj želji izaberu i upakuju proizvode onako kako oni žele. Zato u ponudi imamo i specijalne kutije različitih veličina i poruka, brendirani papir za uvijanje i osoblje koje se trudi da izadje u susret željama naših kupaca.
Srpski potrošači se sve više okreću kupovinama u prodavnicama manjeg formata. Da li u tome prepoznajete priliku da u narednom periodu otvorite veći broj Štark prodavnica?
Naše maloprodajna mreža predstavlja mesto posebnog iskustva za naše najvernije potrošače. Dugogodišnja tradicija je velika obaveza, što nas podstiče da svaki put budemo još bolji, inovativniji i krajnje iskreni u komunikaciji sa svojim potrošačima, kako ne bismo izneverili njihova očekivanja. Sve to svakako najbolje postižemo upravo u direktnoj komunikaciji sa potrošačima u našim prodajnim objektima koji I svojim enterijerom asociraju na sve one vrednosti koje Štark gaji.
Da li su primetne veće razlike u kupovnim navikama Vaših potrošača u Štark prodavnicama od onih u maloprodajnim lancima i šta je to što Vaši potrošači dobijaju dolaskom u Štark specijalizovanu radnju u odnosu na supermarkete?
Kada je reč o specijalnoj ponudi u okviru Štarkovih prodavnica, osim potpunog asortimana, naši potrošači samo u našoj maloprodaji mogu da pronađu i rinfuzna pakovanja naših proizvoda, dražea i ručno rađene Figaro deserte. Takodje, mogu samostalno da naprave kombinaciju različitih pojedinačnih proizvoda i dobiju ih u pakovanju koje izaberu, od ponuđenih kutijica različite gramature.
Generalno, potrošači su sve više obavešteni i vode računa o tome šta proizvod sadrži i to je inače svetski trend, sa naglaskom na jednostavne, lokalno poznate, prirodne sastojke. Kategorija grickalica se u velikoj meri priblizava kategoriji gourmet proizvoda gde je osim grickanja jako bitan ukus, ali i samo pakovaje proizvoda. Štark već nekoliko godina konstantno radi na tome da koristi isključivo prirodne sastojke i da tehnološkim procesima očuva njihove hranljive vrednosti. Tako smo postepeno zamenili vestačke arome prirodnim, koristimo prirodne boje i uveli smo nehidrogenizovane biljne masnoće umesto hidrogenizovanih masti.
Opredelili smo se, takođe, za razvoj zdravijih kategorija proizvoda: Integrino keks je primer vrlo uspešnog branda, koji je uspeo zbog svog sastava, odlicnog ukusa i prepoznatljivog identiteta da vrlo brzo osvoji potrošače.
Veći deo Štarkovih maloprodaja se nalazi u centralnim gradskim zonama. Da li biste se odlučili da objekte otvorite u sklopu šoping mola ili ritejl parka imajući u vidu njihovu ekspanziju poslednjih godina, kao i to da pojedini ritejl parkovi ne poseduju supermarket? Da li takve lokacije mogu da Vam budu zanimljive za dalje širenje prodajne mreže?
Kao što je već pomenuto, ambicija nam je dalje širenje prodajne mreže na teritoriji Srbije kroz direktni i franšizni tip poslovanja. Naravno, potrebno je da potencijalni prostor odgovara strandardima koje smo postavili I omogućava da uređenje bude u skladu sa ostali našim objektima. U tom kontekstu ne isključujemo nijednu opciju, ali uz maksimalno racionalno promišljanje u odnosu na naše potrebe i planirani dalji razvoj kapaciteta.
Koliki je broj artikala u asortimanu Štark prodavnica i šta sve potrošači mogu da pronađu u njima pored brendova Štarka?
Soko Štark posluje kao Strateško poslovno područje Slatko i slano u okviru Atlantic Grupe, renomirane multinacionalne kompanije koja u svom sastavu poseduje afirmisane brendove kao što su Grand kafa, Cedevitia, Donat Mg… Tako da se u Štark maloprodajnim objektima, osim kopletnog asortimana iz proizvodnog programa Soko Štarka koji obuhvata sedam kategorija: čokolade, biskvite, vafle, barove, flips, štapiće i čips, mogu pronaći I ostali brendovi iz sitema Atlantic Grupe, koji su u skladu sa konditorskim asortimanom.
Kompanija Soko Štark je poslednjih godina predstavila veliki broj novih proizvoda koji su uspeli da se izbore za visoko mesto na tržištu, pored toga, stalno radite na modernizaciji proizvodnih linija i uvođenju najviših standarda. Da li to znači da je tržište Srbije postalo zahtevnije u odnosu na raniji period?
U poslednjih deset godina investirana su značajna sredstva u modernizaciju poslovnih procesa Soko Štarka. Ulaganje u već renomirane brendove, doprinelo je dodatnoj lojalnosti potrošača i ostvarivanju poslovnih planova kompanije.
Možemo reći da u proteklih 95 godina za sve „Soko Štark“ proizvode važi da na tržištu konkurišu prepoznatljivim kvalitetom i emocijom i to ih čini posebnim i jedinstvenim. Gotovo svi Štarkovi brendovi imaju taj duh višedecenijske tradicije i emociju koja nas podseća na naše i odrastanje naše dece, i taj neponovljivi doživljaj koji Štark budi kod potrošača je naša najvažnija tekovina. Upravo to nas podstiče da svaki put budemo još bolji i inovativniji i da dalje razvijamo brendove u skladu sa trendovima, novim navikama i potrebama potrošača.
Prva Štark specijalizovana prodavnica u Novom Sadu otvorena je pre oko dva meseca. Da li ste zadovoljni prvim rezultatima poslovanja i da li u Novom Sadu prepoznajete najveći potencijal za dalje širenje pored Beograda?
Suština naših prodavnica je da ugodi čulima naših potrošača, da im pruži to posebno zadovoljstvo kada se u prijatnom ambjentu nađu okruženi Štrakovim asortimanom koji podseća i miriše na detinjstvo…
Uz ljubaznu uslugu i pozitivno iskustvo sigurnim koracima gradimo prepoznatljivu reputaciju svake Štarkove prodavnice, pa i ove u Novom Sadu. Zadovoljni smo i komentarima i prodajom koja će sigurno samo rasti.