Tokom 2024. godine Lidl je novozaposlenima u sektoru prodaje obezbedio povećanje osnovne zarade čak dva puta, dok su zaposleni u sektoru logistike pored povećanja zarade dobili i bonus sistem nagrađivanja. Takođe, realizovani su i jednokratni podsticaji u visini od 50.000 dinara za zaposlene na operativnim pozicijama u prodaji i logistici, zatim finansijski dodaci za godišnji odmor u visini od 24.000 dinara, ali i brojni drugi benefiti koji za cilj imaju povećanje zadovoljstva zaposlenih.
Lidl Srbija nastavlja sa razvojem poslovanja u Srbiji sa brojnim inovacijama i razvojem maloprodajne mreže, brigom o životnoj sredini i nagrađivanjem zaposlenih nakon poslovnih uspeha. O ovim i drugim temama vezanim za Lidl govori Marija Kojčić, rukovodilac sektora Korporativne komunikacije Lidl Srbija.
Lidl je globalno, pa i u Srbiji i tokom ove godine uvodio inovacije u maloprodajnoj mreži, pa smo po prvi put videli i samouslužne kase. Kakve su povratne reakcije kupaca koji su i ranije u vašim objektima imali najbržu uslugu? Koliko je objekata do sada u Srbiji dobilo takvu mogućnost naplate?
Naša kompanija na tržištu Srbije posluje već šest godina i veoma smo ponosni na činjenicu da smo velikom broju potrošača postali prvi izbor za svakodnevnu kupovinu. Sve ove godine trudimo se da aktivno osluškujemo njihove potrebe i da inovacijama pratimo promene u potrošačkih navika, kao i dinamične promene na tržištu.
Lidl je među potrošačima prepoznat po jednostavnosti i efikasnosti kupovine, a uvođenje samouslužnih kasa dodatno doprinosi upravo ovim našim atributima.U proseku smo uveli oko osam samouslužnih kasa po prodavnici, čime smo ponudili potrošačima slobodu da kupovinu, naročito manjeg broja artikala, obave na njima najkomforniji način i tempom koji im odgovara Trenutno se samouslužne kase nalaze u 15 objekata u Novom Sadu, Nišu, Subotici, Požezi i Beogradu.
Takođe, napomenula bih da naši prodavci vrše ulogu asistenta pri kupovini i pomažu potrošačima ukoliko dođe do određenog izazova prilikom kupovine, a .reakcije su za sada izuzetno pozitivne i u skladu sa ocenama potrošača i parametrima uspešnosti rada samouslužnih kasa planiramo da u narednim godinama nastavimo sa uvođenjem ovog tipa naplatei u ostalim Lidl prodavnicama širom Srbije.
U prethodnom periodu, kompanija Lidl Srbija je veliku pažnju posvetila cenovnoj politici, pa se od sada u Lildlovim prodavnicama nalaze artikli sa trajno niskim cenama ili artikli koji su sniženi na duži vremenski period. Da li je i koliko moguće praviti takva sniženja na duži vremenski period imajući u vidu velike turbulencije koje prate visoke stope inflacije u gotovo celoj Evropi?
Promene i turbulencije su sastavni deo svakog poslovanja, a Lidl rado prihvata dinamiku. Mi se trudimo da se konstantno prilagođavamo potrebama tržišta sa željom da iskažemo potrošačima zahvalnost za dugogodišnje poverenjei lojalnost. Kao kompanija koja je na tržište došla sa obećanjem da potrošačima uvek ponudi najbolji odnos cene i kvaliteta i u trenucima kada se dešavaju ekonomske promene, mi smo pokazali da nismo tu da ostvarimo kratkoročnu zaradu, već da održimo dato obećanje.
Zato tokom prethodnih godina, iako je dolazilo do povećanja cena sirovina ali i drugih troškova koji utiču na formiranje cena, mi ta povećanja nismo 1 na 1 prenosili na potrošače, već smo se trudili da nabavku nastavljamo da činimo pristupačnom za najveći broj naših sugrađana.
Na kraju ove godine, a tokom trajanja kampanje „Cene idu dole“ tokom novembra i decembra snizili smo cene za više od 50 artikala iz redovnog asortimana, dok smo oko 20 proizvoda iz segmenta kućne hemije i kozmetike trajno snizili. U narednom periodu nastavićemo sa sličnim akcijama budući da nam je zadovoljstvo potrošača od velike važnosti.
Lidl veliku pažnju posvećuje odnosu prema zaposlenima. Već četvrtu godinu za redom dobitnik ste „Employer Partner“. Takođe, uveli ste inovativni sistem podrške EAP. Recite nam više o tome?
Svesni toga da su naši zaposleni u najvećoj meri zaslužni za naš uspeh i rezultate, Lidl Srbija za svoj veliki tim konstantno unapređuje i uvodi nove benefite, a našim zaposlenima nudimo konkurentne uslove rada u odgovarajućem radnom okruženju.
Ove godine uveli smo inovativni Program podrške zaposlenima (Employee Assistance Program – EAP) kao korak dalje u ovom procesu. U okviru ovog programa zaposleni, ali i članovi uže porodice, imaju mogućnost stručnog savetovanja iz oblasti prava, psihologije i finansija. Savetovanja obavljaju licencirani stručnjaci sa dugogodišnjim iskustvom, koji pomažu u prevazilaženju izazova kako u profesionalnom, tako i u ličnom životu, sa naglaskom na svakodnevne životne situacije. Kroz ovakve inicijative želimo da pokažemo našim zaposlenima koliko cenimo njihov trud i doprinos, ali i da ih podsetimo da nisu sami, čak i kada se suoče sa izazovima.
Naš cilj je da u Lidlu ne gradimo samo karijere nego i zajedništvo.
Benefiti za zaposlene veoma često poboljšavaju poziciju kompanije u odnosu na konkurenciju. Koje ste mere motivacije uveli u protekloj godini kako bi se dodatno poboljšali uslovi rada?
Tokom 2024. godine Lidl je novozaposlenima u sektoru prodaje obezbedio povećanje osnovne zarade čak dva puta, dok su zaposleni u sektoru logistike pored povećanja zarade dobili i bonus sistem nagrađivanja. Takođe, realizovani su i jednokratni podsticaji u visini od 50.000 dinara za zaposlene na operativnim pozicijama u prodaji i logistici, zatim finansijski dodaci za godišnji odmor u visini od 24.000 dinara, ali i brojni drugi benefiti koji za cilj imaju povećanje zadovoljstva zaposlenih.
Dodatno, jedna od brojnih pogodnosti koje su kreirane u tom cilju jeste uplata sredstava na Lidl kartice za zaposlene u iznosu do čak 50.000 dinara na godišnjem nivou. Želimo da našim zaposlenima pružimo osećaj sigurnosti, pripadnosti i zadovoljstva a pozitivni rezultati nam govore da smo na dobrom putu.
Kompanija Lidl Srbija, kao deo Švarc grupe i njegove posvećenosti u cilju zaštite životne okoline je pokrenula veliki broj projekata. Šta biste posebno izdvojili od projekata koje ste samostalno i u saradnji sa mnogobrojnim partnerima uspešno realizovali?
Kao kompanija koja je svesna svog uticaja na okruženje u kome posluje, svake godine realizujemo veliki broj projekata koji za cilj imaju zaštitu životne sredine, ali i podršku ugroženim zajednicama širom Srbije. Posebno bih izdvojila naš projekat „Čisto iz ljubavi“ u okviru kojeg već četiri godine zaredom uklanjamo otpada iz prirode sa različitih lokacija širom Srbije. Prikupljena sredstva, od reciklaže otpada u okviru pomenute akcija, doniramo onima kojima je to najpotrebnije.
Mnogobrojnim sprovedenim akcijama do sada je iz prirode uklonjeno više od 100 tona otpada i to uz pomoć oko 4.000 volontera širom Srbije. Mi verujemo da kroz ove aktivnosti ne doprinosimo samo zaštiti životne sredine, već i da inspirišemo našu zajednicu da zajedno činimo velike korake ka očuvanju naše planete.
Impresivan podatak, vezan za kompaniju Lidl Srbija, jeste da u svim svojim objektima koristi isključivo energiju iz obnovljivih izvora. Koje je projekte kompanija sprovela kako bi dodatno unapredila svoju strategiju zelene energije?
U okviru svoje međunarodne strategije društveno odgovornog poslovanja, Lidl na internacionalnom nivou značajno unapređuje svoju posvećenost održivim poslovnim praksama i zaštiti klime. Kompanija je već zabeležila značajno smanjenje emisije gasova staklene bašte od 52% u poređenju sa 2019. godinom, čemu su doprinela smanjenja u svim zemljama u kojima posluje. Korišćenje obnovljivih resursa u proizvodnji električne energije u cilju smanjenja klimatskih promena važan je deo Lidlove strategije održivog poslovanja i u Srbiji.
U septembru ove godine je u Lidlovom logističkom centru u Lapovu počela sa radom solarna elektrana koja se sastoji od 10.000 kvadratnih metara solarnih panela. Logistički centar u Lapovu je, kao primer „zelene“ gradnje, nagrađen i prestižnim „LEED Platinum“ sertifikatom.
Takođe, s ponosom ističemo da je kompanija Lidl Srbija potpisivanjem „ZelEPS“ ugovora sa Elektroprivredom Srbije 1. maja 2021. godine, postala prvi maloprodajni diskontni lanac u zemlji koji se u potpunosti snabdeva zelenom energijom. Pored toga, uvedeni su brojni sistemi za uštedu energije, poput sistema za uštedu vode. Za osvetljenje se koristi LED rasveta sa mogućnošću dimovanja radi dodatne uštede energije, a krovove četiri Lidlove prodavnice u Negotinu, Senti, Prokuplju i novosadskom naselju Liman, takođe pokrivaju postavljene solarne elektrane.
Klimatske promene su jedan od najvećih izazova našeg vremena, zato sa ambicioznim ciljevima i odlučnim delovanjem, mi u Lidlu prihvatamo ovaj zadatak i dajemo svoj doprinos, kako na međunarodnom, tako i na lokalnom nivou. Zato se radujemo da i u narednom periodu pokrenemo veliki broj društveno odgovornih inicijativa koje će doprineti tome da kao kompanija postanemo deo rešenja ekoloških ali i društvenih izazova sa kojima se suočavamo.